Alla inlägg den 18 januari 2014

Av Patricia - 18 januari 2014 15:01

Plötsligt så händer det, en ny och framförallt en hel bänkskiva sitter nu på plats i köket ;)

Vi har haft en halv bänkskiva sen vi flyttade runt skåp och mini renoverade köket på ca 2 år sedan ;) men nu är det helt! mkt ovant måste jag säga, men känner mig extra nöjd då den var helt gratis :) 15mm bänkskivor är inte billiga kan jag ju tillägga.. Detta köket är gammalt, Olof har bestämt det så, går inte att arbeta bort den idén än, men jag sår ett frö och låter det växa, så tror han senare att det var hans idé ;)

jag ville sätta in nytt men fick det ej ;) MEN det blir nytt när ungarna är äldre och har härjat klart med allt som småbarn hittar på!


   


Idag har vi återigen åkt pulka och faktiskt spark :) såg att sparken behöver ny färg så det får bli mitt lilla projekt till våren! Arvid och Irma är och åker skridskor med sin pappa och sin morfar :) Ivar ligger ute och sover för andra gången idag! Han sover så dåligt på nätterna så han får inte sova efter kl 18 idag så får vi se om han får en lugnare nattsömn! Små barn behöver mkt sömn så därför låter vi han sova så länge han vill ute i vagnen, han är vaken emellan 2-3 timmar innan han vill sova igen.. det är bara att lägga han i vagnen, han sover innan vi har öppnat ytterdörren så då är han trött ;)


Han är snart 6 månader <3 det går så fort.. har sökt förskoleplats till han, den 15 september tänkte vi.. får se hur vi gör efter sommaren! kanske jag väljer att gå hemma lite till, men det är skönt att ha dagar kvar så man får längre semester och att ungarna kan få längre jullov :) så resonerar iaf vi :)

min bebis <3

 


Ikväll jagar jag ut gubbe och ungar ;) Marie kommer hit på en liten tjejkväll :) ska åka ned till macken och hyra film! ska även se om de har något för magkatarr, tips någon?


nu låter det som resten utav ligan kom hem igen :) dags för kvinnan i huset att laga middag ;) hehe

Ovido - Quiz & Flashcards