Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Patricia - 31 januari 2014 08:19

Inatt hände något som aldrig har hänt förut... Jag, Ivar och Olof sov i dubbelsängen, inget konstigt med det, men jag tvär vaknar av att Ivar skriker hysteriskt! Min första tanke var att han hade ramlat ur sängen, men ser ju honom bredvid mig, kanske jag hade buttat till honom men jag låg på den ena armen och den andra armen var under täcket.. Ivar skrek o skrek! Han var som en fiolsträng i kroppen! Aldrig har han skrikit så, det var ett skrik av smärta eller rädsla.. Det gick inte att lugna ned honom, jag var maktlös.. Kände hur paniken började växa, har han ont i magen? Tarmvred? blindtarm? tror jag gick igenom alla symtom på alla sjukdomar på några sekunder! Jag gick och nynnade, tröstade, pussades, letade napp och gjorde allt en normal mor skulle ha gjort, efter 6 mt långa minuter (för mig var det en evighet) tystnade han o tittade på mig, tårarna rann nedför hans kinder :( men han var tyst o tryckte ansiktet mot mig! Vi la oss igen och han ammade tills han somnade..

Min gissning var att han drömde något och han blev rädd. Panik. barn i den här åldern kan drömma mardrömmar, de kan tydligen drömma att de faller och sånt där har man forskat fram.. jag tror han drömde om sprutorna ;) usch!

Bästa medicinen för en hård natt är att mysa med storebror på morgonen <3

 


Nu sitter vi här och väntar på en kollega till brorsan som ska koppla in golvvärmen i nya tv-rummet och koppla på något på pannan.. hela 30 min sen är han ;) men det kan ju vara dålig väglag! nu blir det ingen kaka till kaffet för herrn ;) hehe! Har faktiskt piffat upp mig lite, så inte jag skrämmer iväg han!

   

Igår var Ivar och jag på tjejkväll, vi "såg" hobbit 2, men vi skrattade och pratade mest, så filmen var på i bakgrunden ;) Ivar blev trött o ville hem! Han somnade omgående när jag la honom :) Tack tjejer!

Idag står det pyssel på schemat! Imorn ska det provas brudklänningar :D


pst, det har slutat snöa...

Ovido - Quiz & Flashcards