Direktlänk till inlägg 21 juli 2013

panik!!

Av Patricia - 21 juli 2013 18:00

Det är varmt idag, igen! Hade jag mått bra fysiskt o psykiskt hade jag njutit av att sommaren är här, men nu hatar jag den! Men idag fick jag en hel dag att bara vara lat o göra vad jag helst vill :)


Mamma o pappa har barnen, de åkte till sommarstugan för lek o bad, ska hämta barnen Boda i kväll :)

Olof klippte grannarnas gräsmatta o jag klippte våran, varje gång vi möttes vinkade jag glatt o barnsligt mot min käre sambo som tyckte jag var pinsam o löjlig ;) men roligt att reta han lite! Efter gräsklippningen gick vi o la oss, somnade så gott! När Olof vaknade åkte han till affären o överraskade mig med middag när jag kvicknade till :) choklad till efterrätt blev pricken över i :) Nu sitter vi o funderar på vad vi ska hitta på tills vi ska hämta barnen! Blir nog en biltur o glassköp!


Arvid var ute o fiskade igår med sin pappa o farbror Jonas i hönacka! Tre gäddor varav en vägde 3.8 kg fick han upp! Snacka om en lycklig kille vi hade igår afton :) när jag natta honom låg han o berätta flera gånger i detalj om hur han gjorde o vilket drag man måste använda för att få störst fisk! Han har ett sådan intresse för fiske, vilket är toppen! För jag fiskade mkt innan vi fick barnen, nu har man liksom annat att pyssla med ;) men nu när han har fått ett sådant intresse, ska jag också bli med på fisketur :)


Skönt att ha trimmat gräsmattan idag, en geting eller ett bi stack Arvid i foten idag :( jädra flygfä! Men de gick bra, foten svällde aldrig upp o han var inte så ledsen trots sticket! Duktig kille :)


Igår på eftermiddagen när jag stod o stekte pannkakor kom katten Donna in, hon jamade konstigt som hon gör när hon har med sig något in! Men jag hann aldrig se vad det var.. Hon smet fort in under kökssoffan o kom ut ganska omgående.. Jag kollade under soffan o flyttade på den men kunde inte se något! så jag glömde bort det ganska fort o serverade barnen pannkakor! Men imorse när jag skulle bädda sängen, när jag tog upp överkastet från golvet fick jag något svalt, sprattlande på fötterna! En ÖDLA!!! gissa om jag skrek o skuttade ut ur sovrummet! Olof stod o kokte gröt till ungarna så han kunde inte släppa det för att ta ut ödlan som gömde sig i ryamattan! Arvid är en tuffing, han plockade upp ödlan, kosade med den o gick ut! jag är inte rädd för ödlor eller sånt, men när jag oförberedd får dem på mig, då växer paniken!


Jaja, inga värkar eller ngt! Så ni som är nyfikna o väntar, får vänta ett tag till :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards