Alla inlägg den 16 april 2014

Av Patricia - 16 april 2014 10:04

...vidare! snart är det slut på förmiddagen och läkaren har inte ringt om provsvaren.. suck..

Inget bättre idag men inte heller sämre så det är väl alltid något :)


Igår var det dags för livets första fotbollsträning för Arvid :) han har pratat om fotbollen hela helgen, pratat om att vi måste köpa rätt skor, benskydd och allt! Men efter 35 minuters träning var han klar och skulle aldrig mer spela fotboll igen ;) som vanligt! Jag lämnade Arvid hos hans kompisar och tog med mig Irma och Ivar lite längre bort, där satt vi och prata med Erica och Irma lekte med Oskar :) Ivar fick en STOR sten att tugga på under sträng uppsikt!

Olof var med han också, men han började träningen inne i klubblokalen på ett föräldramöte!

Arvid spelade för fullt och såg ut att ha kul, han jagade bollen, hade taktiksnack med kompisarna när bollen susade förbi men brydde sig inte om det ;) men så går jag och Olof närmare och tittar, han ser oss, kommer till oss och säger att han inte vill spela mer och att det var för många barn.. jaha... typiskt!

Nästa träning missar han för då är vi i sälen, men veckan därpå har han förhoppningsvis glömt bort allt som var tråkigt och vill spela igen :)

Vet ej varför han inte vill vara med, det var likadant på simskolan.. Han blir så tillbakadragen och sitter fast på oss som ett klägg! Men han har inga problem med att bli lämnad hos kompisar och leka, men när det gäller gemensamma aktiviteter med en större grupp barn blir han vrång, tvär, sur och vill inte!

Fortsättning följer :)


Så här gött i solen hade iaf vi åskådare ;)

 


Livat på plan! Arvid har svarta byxor, blå jacka och svart mössa, han är liksom mitt i smeten och springer ;) sök!

 


Tvättmaskin går på högvarv inför sälen, nu ska vi vara borta i en vecka så mkt behöver vi ha med oss :) såg på vädret framöver att det ska bli gööör gött! Så dom tjocka overallerna får stanna hemma!


jag ska ut och gå en lång och skön promenad ikväll, kan inte styrketräna ifall jag har nån infektion eller inflammation.. vill nån med mig? :)

Ovido - Quiz & Flashcards