Alla inlägg den 13 april 2014

Av Patricia - 13 april 2014 15:32

Jag har varit på auktion med Mirja och Texas :)

Det var verkligen skit kul!! Jag och Mirja blev som två galningar för det fanns massor av fina saker och extremt lite folk i den stora lokalen! Tror även dom som höll i auktion var snopna över hur lite folk det var ;) men desto bättre för oss! Jag hade med mig 390 kr och för det fick jag:

1: En gångmatta, svart! Har tittat på den på köp/sälj på facebook, men tyckte den var dyr då säljaren ville ha 300 kr. Nu fick jag mattan för 50 kr!

2: En vacker hjärtformad fönsterlampa! Det fanns två st och jag ville egentligen ha bägge! En annan bjöd över och fick köpa dom för 60 kr st, men hon ville bara ha en utav dem så jag skynda mig och bjöd 50 kr för den andra ;) hahaha!

3: Två stycken jättefina hänglyktor för 100 kr! Det var det dyraste köpet idag ;)

4: Tre stycken härliga plastblommor för 20 kr, som jag ska ha i en hög vas i hallen ovanpå byrån, Olof måste dock kapa dem lite för de var väldigt höga! hehe

5: En ny tulpanvas :) den fick jag för 30 kr!

6: Fyra stycken hemliga lådor som innehöll påskpynt för 20 kr! Det blev födelsedagspresenten till mormor Hjördis :)

7: En snygg ljuslykta för 40 kr! Den var dyr ;)

8: En söt groda till Olof som han kan ha vid dammen för 30 kr ;)

9: sex stycken söta kaffemuggar för 20 kr :) dom står i diskmaskin nu ;)

Det var mkt mer som jag bjöd på, men så fort det kom över 50 kr blev jag snål och tyckte det var dyrt ;) hehe


Så här såg vår sittplats ut, här är även Mirjas grejer med ;)

 

Tycker jag gjorde bra ifrån mig denna gång ;) fler gånger måste det bli!!

 

Sent igår kväll våldgästade vi Boda :) åh vilken tur vi gjorde det för där fanns det färdig och god middag som precis var klar när vi dök upp som gubben i lådan ;) Mamma och Pappa firade bröllopsdag, tror det är 33 år?!? :) GRATTIS!

så kul och framförallt skönt att ha föräldrar som har hängt ihop genom alla år! <3


Ikväll blir det ett boxpass! Har jag iaf tänkt mig :D

Ovido - Quiz & Flashcards