Alla inlägg den 15 april 2014

Av Patricia - 15 april 2014 13:58

Jaha, då var det hemska klart :) egentligen var det inte så hemskt med att bli undersökt därnere, med tanke på hur många som glodde mig i mellan benen när Ivar föddes var detta inget ;)

Läkaren, en kvinna, kände igenom magen, ställde inte så många frågor och gjorde den icke trevliga undersökningen.. sa inget speciellt utan att jag skulle vidare in till lab och lämna blod- och urinprov! Sagt och gjort!

Kanske hon hann ringa idag, hennes barns dagis stängde tidigare så hon visste inte, annars ringer hon i morgon förmiddag! Dom kommer som vanligt inte hitta något på proverna.. bara att vänta...


Medan jag var hos doktorn hade pappa fullt sjå med 3 glada ungar i stadsparken :) Fast han satt så gött i solen med barnvagnen bredvid sig och hade det så skönt när jag kom rusandes så de gick nog ingen nöd på han ;)

Efter att jag tog över ansvaret och skickade tillbaka morfar till hans jobb lekte vi lite till parken innan Katarina ringde och vi drog iväg till den gyllene måsen (McDonalds) och åt lunch med mangskogsligan :D


Eftersom jag antog att jag skulle få ligga i en gynstol ville jag ha något som täckte rumpan på mig, det enda jag hade förutom party klänningar var den här skjortan.. Den sitter ju inte snyggt längre, eller?.. Är stl 42-44 på den ;)

 


Av Patricia - 15 april 2014 08:06

kl 08.15 börjar telefontiden hos gynmottagning, sitter nu och väntar!

Smärtan är värre, jag är öm och tycker att där magen slutar är jag svullen :(

hatar att gå till gyn, men det är bara att bita i det sura äpplet!

Läste dock en rolig historia igår kväll om en mamma som skulle till gyn, precis som många andra ville hon fräscha till sig därnere  innan hon skulle gå! Men tiden räcker inte till ibland när man är småbarnsförälder så hon går in på toa och tar en tvättlapp och skrubbar lite snabbt! Väl inne hos gynekologen känner hon sig nöjd med sin lilla snabbtvätt och slänger upp benen, -Oj oj, säger gynekologen, här har vi lagt ned oss!

Visade sig att hennes dotter hade haft glitter på tvättlappen ;)


önska mig lycka till, jag kör utan glitter ;)

Ovido - Quiz & Flashcards