Alla inlägg den 1 april 2014

Av Patricia - 1 april 2014 15:27

Här hemma finns det mkt att göra.. listan börjar bli väldigt lång!

1: bli klar inomhus med utbygget och matsalen.

2: bli klar med paviljongen, funderar på att bygga trädäck ist för att lägga stenplattor, JONSSON - fråga din man va han tror om det?! :)

3: Alla fönster behövs målas!

4: Vedskjulet behöver rustas upp, kanske byggas ut...

5: Den bruna byggnaden ska målas om!

6: Dammen behöver en rejäl genomkörare!

Sen ska trädgården städas ordentligt! Ungarna ska kunna springa barfota utan att trampa på spik och sånt! Fast det går fort, för allt farligt ligger utanför det nya rummet, så det är inte utspritt överallt ;)


Gjorde ett tappert försök med att plocka upp plankor och annat till en och samma hög förut, men det var alldeles för många spindlar som susade förbi, fann till och med en GRÖN STOR ÄCKLIG EN! jag höll på att dö, den påsen jag hade för att plocka upp små bitar med flög all världens väg och jag stack därifrån och ringde i panik till den stora spindeldödaren Olof.. Men vad kan han göra, han är i stan på jobbet ;) skrämde kanske inte spindeln, men ungarna lär ju inte gå dit och få spik i fötterna iaf ;) stackars barn som har en mes till morsa!


Har i brist på annat rensat upp runt rabatterna och sånt :) kommer upp så många olika fina skott utav buskar och blommor nu :) härliga vårtecken! Fick en sån underbar bukett utan Arvid igår kväll :) Vitsippor!

 


Medan Arvid och Irma var på förskolan försökte Ivar och jag städa lite inomhus.. Kan ju inte direkt påstå att det blev snyggare eller så för lilla mannen är mkt aktiv och påhittig! Han kan nu öppna skåp. Japp. Och när han får upp skåpen blir han så lycklig över allt som skåpen innehåller att han drar ut allt o han tröttnar aldrig ;) Jag har verkligen glömt bort hur det är att ha en ettåring i huset, han blir snart 1 år :) det närmar sig med storm steg!

Bortskämd liten skitunge blir han också, jag har så svårt att säga nej och aj aj till han för han tittar på mig med oförstådda ögon och ser så ledsen ut ;) trollunge!

 


Ikväll blir det en lång promenad :)

Ovido - Quiz & Flashcards