Alla inlägg den 9 april 2014

Av Patricia - 9 april 2014 11:55

Ni är så jävla duktiga, världens bästa föräldrar som kan stanna hemma med era älsklingar och pengarna ramlar in över er! Åh vad ni kan njuta flera år innan ni lämnar era barn i andras händer på förskolan! Innan ni "överger" era barns lyckliga barndom, för inga barn blir ju lyckliga på dagis, eller hur? ni går hemma och är duktiga, ni snackar skit om andra som lämnar sina barn från kl 7-17 måndag till fredag, ni tycker vi är dumma i huvudet eller hur? vi tycker inte om våra barn därför lämnar vi dem på dagis så någon annan får ta hand om dem. Är det så ni ser oss? Bara hårt arbetande föräldrar som inte har några problem med att lämna bort barnen?

Jag är för FAN högutbildad och har STUDIELÅN för att vara duktig nog på att ta hand om era barn, för att ge dem trygghet på ett ställe där ni inte kan vara för ni arbetar, för att ge dem en bra start inför skolan!

Jag är duktig, jag är för fan en jävel på att vara en bra förskollärare och nu är jag förbannad på er där ute som ger vanliga familjer dåligt samvete för att dom jobbar! Alla har inte pengar som flyger in över dem!

Jag och Olof jobbar vardagar, vi försöker inte jobba långa dagar men ibland är dagarna längre än andra, men vi kommer alltid hem till våra barn och dom är lyckliga!

Jag tänker inte tvinga Olof att jobba borta i Norge eller på något annat stort företag där han kan tjäna så jävla mkt pengar så jag kan vara hemma med barnen istället för lämna dem på förskolan, där dom faktiskt har roligt och trivs! Jag och Olof är överens om att barnen ska minnas att vi var med i deras barndom, inte bara att jag var "LYXHUSTRU" som gled omkring hemma med internet shopping och att pappa kom hem på helgen för att sen försvinna igen! Och nej, det är inte så jag ser er som har valt det livet med barnen, men jag skulle faktiskt inte vilja vara en "lyxhustru", jag älskar mitt jobb o alla ungar och alla underbara tacksamma föräldrar som hjärtat blöder på varje gång dom lämnar sina barn.

Beklagar om jag trampar nån på tårna nu, men sluta gnälla på oss som lämnar barnen på förskolan! Vi vill också vara hemma med våra barn, visst går det, men jag vill kunna ge barnen en ny cykel när de har växt ur den gamla utan att behöva spara i flera jävla månader! Jag vill kunna ge dem de sista hundralapparna på kontot om de vill gå på bio utan att känna skuld. Detta kan jag och min familj göra, för vi jobbar hårt och vi har fast jobb vilket vi är lyckliga över, men för att vi ska kunna ha det, måste vi lämna bort det finaste vi har, barnen! Sluta hoppa på arbetarfamiljer, lev er lilla bubbla utan att se ned på oss.


jag har ont i ryggen och är på krigsstigen. fan.

Av Patricia - 9 april 2014 09:17

Trodde detta med ryggen var något efter foglossningen men det visar sig vara ett ryggskott som börjar precis där ländryggen börjar och sedan sprider sig neråt.. Idag har den även spridit sig uppåt!

Det gör mest ont när jag böjer mig framåt, jag måste ju det för Ivar är ju därnere.. Sen gör det ont att sitta, ligga och stå.. faktiskt så gör det mindre ont när jag ligger, men det kan jag ju inte göra hela dagen med barn!

Som tur är har jag världens bästa föräldrar som kom igår eftermiddag och hämtade Arvid och Irma, så nu gör mamma hjärtat mindre ont, för nu har dom roligt och får all uppmärksamhet dom förtjänar! Ivar är kvar hemma, men han sover så bra ute och är nöjd med att leka på golvet bredvid mig så det är inga problem, jag får vila :)

Så nu är jag en robot, hålla ryggraden rak, stilla och inga snabba rörelser!


Donna kom hem sent igår kväll! Hon var borta hela natten och dagen igår :( mkt ovanligt för att vara Donna, hon lämnar aldrig tomten eller något sådant! Hon är en fegis, torrboll egentligen, inte alls som vår gamla hankatt Pysen, han var ju överallt, men så blev han ju påkörd på landsvägen också så det är bra att Donna håller sig hemma :) men man letar och blir orolig när man inte ser henne.. Men hem kom hon, sjöblöt och utsvulten :) skönt! ett problem mindre!


fan vad ont det gör, snart ska lilleman ut o sova, då blir de sängläge o film för mig :)


saknar min sambo, men i morgon kommer han hem igen o då vill jag vara bättre, helst bra i ryggen <3


slutar det aldrig att regna??

Ovido - Quiz & Flashcards