Alla inlägg den 29 september 2014

Av Patricia - 29 september 2014 15:12

Då var det dags, åtta veckors kostschema/motion står vid dörren. Eftersom jag har kört kursen förut kunde jag starta redan idag istället för imorn ;)

Frukosten bestod utav en mummig shake, cookies and cream! Ungefär som att dricka ett stort glas Oboy med kexkulor, fin frukost enligt mig som intogs springade omkring i huset efter 3 ungar som inte var redo för dagens skola/förskola ;) tur att man har en shaker så man kan springa efter o samtidigt "äta" frukost :-) 

Efter att ha lämnat alla barnen åkte jag en tur till jobbet för att kolla mitt fack o hämta lite papper :-)  efter det hamnade jag hos fru Berglund å drack kaffe, där blev det en liten synd för mig, tog liite socker i kaffet, men jag får avvärja mig sakta ;) väl hemma var det dags för dagens mellanmål, ett kokt ägg o ett äpple! Sen lunch, en blandsallad som innehöll: kassler (i bitar), gurka, ägg, paprika, isbergssallad o morot. Lunchen och middag ska innehålla mkt grönt, protein o långsamma kolhydrater o lite fett. Morot är kolhydrater, lite fett var gulan i ägget o protein blev dä kassler o ägg :-)  en god lunch som är enkel o snabb! Middagen blir kyckling, 20 min ris o sallad med feta! 


Det jag hade glömt eller rättare sagt förträngt med kursen är all planering med mat o motion.. Ska ju trycka in en promenad idag med, håller tummarna för att Olof kommer hem något i tid så jag hinner innan vägningen ikväll :-)  ska äta mellanmål vid 16 igen, en shake blir de då! 


På onsdag börjar jag jobba igen :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards