Alla inlägg den 8 september 2014

Av Patricia - 8 september 2014 12:43

Det är mycket svårt för mig att förstå att efter att ha varit hemma med barnen i över 1,6 år så har jag bara 3 veckor kvar innan jag återgår till arbete o en annan vardag.. 3 veckor!

Många tycker nog att det är dags, speciellt min käre sambo ;) men jag har lite svårt att släppa Ivar.. Min sista bebis..


Nu har jag iaf tagit tag i med att lägga schema o allt sånt, ska prata med fritids sen om hur man lägger upp tiderna.. Mkt att tänka på när man ska börja jobba igen. Många kanske inte tycker att det ska vara så svårt, men faktiskt så har jag det största ansvaret på morgonen, jag ska inte bara göra iordning mig själv, utan 3 godingar ska bli klara inför en dag i skola/förskola med ryggsäckar o allt som ska med! Jag skulle också vilja glida på ett bananskal o bara åka till jobbet..


Snart dags för val också, har ni bestämt er? :)

Jag är i valet o kvalet.. Jag är ju intresserad över hur dom tänker kring barn eftersom jag jobbar med barn.. Jag är för o emot olika saker o hittar liksom inget parti som passar just mig.. För en gång skull har jag faktiskt intresserat mig för valet, o blir förvirrad.. Men en sak är jag mkt glad över, jag o olof är klara med föräldraledigt o behöver inte ta ställning till att dela på dagar o vem som ska vara hemma o bla bla! Jag är så glad över att vi fick bestämma det själva ;) jag betvivlar inte en sekund på att olof o ungarna hade haft det underbart tillsammans och jag hade jobbat, men fy för faaaan hur huset hade sett ut om han hade gått hemma med alla 3 i 1,6 år ;) hahaha!!! Detta är något som vi verkligen skrattar åt tillsammans o jag önskar er blivande föräldrar all lycka till i framtiden, för vårt förhållande hade inte överlevt om olof hade vart pappaledig o jag jobbat ;) min man är världens bästa pappa men världens sämsta "hushållerska"!


Ta ställning på söndag :-) 




Ovido - Quiz & Flashcards