Alla inlägg den 14 september 2014

Av Patricia - 14 september 2014 08:14

Nu har jag bestämt mig. Jag har verkligen försökt att sätta in mig i politiken o vad de olika partierna står för den här veckan.. Uhj så svårt! Så nu på morgonen gjorde jag egt test på aftonbladet :-)  svaret blev som jag trodde, så jag kommer att rösta som förra gången, jag är ganska nöjd med Sverige, jag har det bra :-) 


Ta med ditt röstkort o gå och rösta! 


Ska bli intressant val i år, får se hur mkt SD klättrar.. Säg vad ni vill, men Jimmie Åkesson är en duktig partiledare, han svarar direkt på frågor utan att gå runt dem, han himlar aldrig med ögonen mot andra under debatterna, han brusar aldrig upp o han tar upp frågor som folk faktiskt funderar över utan att trampa folk på tårna. Men SD får ej min röst, så innan ni brusar upp o tycker att jag är en skit som tycker att Jimmie är duktig så ta o en titt till på de andra hur dom beter sig under debatterna, barnungar. Är man politiker o vill leda Sverige ska man minnas att 10 % av Sveriges befolkning röstade på dem o när dom himlar med ögonen, o vänder ryggen mot SD vänder de ryggen mot 10 % av Sverige å i år blir det fler.. För att vinna tillbaka de procenten från SD får de andra partierna växa upp o visa att vi är bättre än så, vi vänder ingen ryggen.

Jimmie är duktig som fortsätter sin politik trots all skit, men jag röstar inte på honom oavsett.


Spännande å se hur glava röstar :-) 


Idag blir det en tur till Mangskog :-) 

Ovido - Quiz & Flashcards