Alla inlägg under oktober 2013

Av Patricia - 7 oktober 2013 11:21

Det är vägning ikväll.. spännande å se om allt slit har ett resultat! minst 2 kg vill jag ha gått ned, man kan ju alltid hoppas ;)


Igår blev det två promenader och ett boxpass! Boxen är skit kul! Man får ur sig så mkt frustration genom att slå och arbeta med kroppen på det viset, man mår mkt bättre psyksikt efteråt :) skulle mer än gärna köra box 2 dagar i veckan! toppen!! längtar tills nästa söndag :)


Arvid o Irma är på förskolan och Ivar sover ute i vagnen.. han har sovit sen vi gick hem därifrån ;) det blåse ute och en grävmaskin håller på att gräva diken på vägen, men han sover så gott! Han laddar väl för egentid med pappa ikväll ;)


resultatet kommer ikväll! Håll tummarna!

Av Patricia - 6 oktober 2013 15:10

Japp, jag har fuskat eller vad man ska kalla det.. Egentligen har jag tillfredställt mina behov genom att äta ett surdegsknäckebröd! Jag blir tokig på att inte får äta det som min hjärna vill ha.. Jag tänker på mat hela tiden.. kanske är det för att jag ammar som spökar med mitt matbehov.. men jag gick iaf 3.15 km innan lunchen och sen blir de yttligare en promenad och box ikväll :) så jag tror jag tränar bort det lilla knäckebrödet!


frukost bestod utav en banan och ett ägg, sen en shake till mellis, chilicorncarne med ris till luch och en massa grönsaker.. sen efter det, ville jag ha ngt mer så jag tog knäckebrödet!


Förr i tiden hade man faktiskt alltid efterrätt efter maten, kroppen skriker ju efter sötsaker eller ngt liknande efter en måltid..det känns som jag har gått in en vägg med en tävlan mot mig själv! jag förbjuder mig själv det som jag verkligen vill ha, jag är delad.. försöker slå bort alla tankar om maten, men jag måste ju hela tiden planera min mat därför tänker jag mer på det.. förr brydde jag mig inte, jag åt när jag ville och tänkte då aldrig på mat!

Nu helt plötsligt får min kropp känna på hunger, jag straffar mig själv för mitt ätande! Inte konstigt att folk för ätstörningar, jag är inte van att ha en sådan relation till mat.. Visst, jag känner mig piggare, men kanske för att jag måste hela tiden göra ngt för att inte äta, magen mår bättre vilket är ett plus ;) me har jag verkligen gått ned i vikt? det avslöjas i morgon kväll!


Middag: fisk, potatis och ännu mera grönt (nu vet jag varför jag inte är vegan.. hatar grönsaker)


köss

Av Patricia - 5 oktober 2013 15:14

Hallå alla!


Idag regnar det! Men vad gör det när det är första helgen i oktober och Arvika marten ;) så vi tog på oss regnkläder och drog till stan för att åka lite karuseller!


Det blev sovmorgon idag, ingen i familje vaknade förrän 8.30 så frukosten blev även mellanmål för mig!

Ett ägg och en shake, sen en lunch som bestod utav resterna från igår och middagen serveras hos Sara o kickan ikväll :) skinkstek o sallad ;)


Nu kom föredetta grannen Jonas o goa Molly :D love it!


         

Av Patricia - 4 oktober 2013 17:07

..leder till sitt slut den med ;)


Har varit på badhuset med busfrö 1 o 2, minsta fröet var på stan :)

Är ganska slut i huvudet idag.. känner att det blir en tidig säng iaf! Men först blir de fläskfilé gryta med ris och grönsaker till en sen middag! Arvid o Irma är med sin pappa på den gyllene måsen (McDonalds) för dit ska dom alltid efter badhuset, jag ville inte dit, då äter jag bara :P


Matintaget under dagen: ett ägg, en banan, 2 shake, 2 potatisar, 2 kassler skivor, 1 morot, gurka, broccoli o ärtor! plus en massa vatten! Sen blir det ris, fläskfilé o grönt ;)


en promenad får det bli innan middagen!

Av Patricia - 4 oktober 2013 09:37

är ju redan inne på dag 4 idag, fast det har inte hänt så mkt än ;) blir badhuset idag med Arvid, Irma, Milla, Lova o deras mamma Katarina :) Lille Ivar får följa med mormor på promenad genom stan ;)


Igår, alltså dag 3:


Frukost, en shake! Kör den i mixern så den går lätt ned ;)

Mellanmål, ett ägg och en banan! Vatten dricker jag mängder hela dagen!


Efter mellanmålet kom Sara och Svea! vi gick upp till församlingshemmet och hade det trevligt på småbarnscafé :) eftersom fikat där borta består av smörgåsar hade jag med mig grönsakssoppa till oss :) när kl närmade sig 12.30 vandrade vi hemåt igen! Jag slängde ihop lite mellanmål till ungarna som de kunde äta i bilen efter förskolan! Hämtade upp dem kl 14 och plockade upp mamma i sulvik! Vi skulle till Mangskog o kolla in grottorna där ;) sen var det meningen att vi skulle grilla korv (vilket inte jag får äta så mamma hade med sig hemmagjorda köttfärsbiffar o sallad till mig), men grillen tog sig aldrig så vi åkte hem till mangskogsligan o åt där :) Ungarna busade, bråkade, lekte o härjade bra :) runt kl 19 åkte vi hem.. väl hemma skulle tre ungar bada o i säng så jag slängde i mig en shake för att ställa sig o laga mat orkade jag verkligen inte! Fanns inte tid till det heller :/ så gissa om jag var hugrig imorse när vi vaknade, jag var helt darr!!!

fick slänga i mig ett ägg, en banan o en shake för att sluta darra! Ser fram emot lunchen sen, kassler, sallad o potatis till mig, ungarna vill ha pasta till kasslern, vilket jag inte får äta ;) uhj


Lite bilder från gårdagen?


 


                 


Av Patricia - 2 oktober 2013 15:32

dom finns överallt, dom vill övervinna mig! Men jag känner mig stark fast jag skriker inombords ibland, alla dessa frestelser! Kommer på mig själv hur jag tänker och resonerar..

tex: nu är barnen slitna, då vill de se på film, Ivar sover och jag kan sätta mig o äta något gott typ en macka eller yoghurt.. Det går jag lätt bort sen.. hmm Imorn ska A & I på förskolan, då kan Ivar o jag sitta i soffan o äta kinapuffar till den där filmen... UUUUUHJ


Hela tiden tänker jag på något som jag inte får äta, det är tabu! Men det som är förbjudet är det som lockar mest eller hur?!?.. jag längtar tills nästa måltid! fast nu har jag börjat inse att att tänker jag hela tiden på mat, blir jag konstant hungrig! Därför försöker jag hålla mig sysselsatt, då är ungarna ett bra botemedel ;)


Dag 2 började iaf med en shake 07.30 :) den körde jag i mixen o den blev skummig o fin! Helt OK! efter all morgonbestyr med att hålla mig sysselsatt, för hålla mig borta från kyl o skåp, var det dags för ett snabbt mellanmål innan tandläkaren! Ett äpple tryckte jag i mig, kommer inte ens ihåg om det smakade gott för bråttom var det!

Hos tandläkaren gick det SKIT BRA!! så stolt över mina troll! De öppnade munnen, satt stilla o fint, ställde normala frågor, sa inget dumt utan var helt underbara uppfostrade barn :) Tänderna var kanon, friska o starka! Arvids 6 års tänder har börjat ploppa upp så nu var det noga med att borsta långt bak :) en mkt lycklig mamma! <3


Efter tandis åkte vi till boda, mamma har snappat upp mina menyer o överraskade mig med grönsakssoppa :) med fläsk o potats i :) GÖTT! fick hålla mig för att inte äta mig proppmätt o stora lass, en normal potion blev det :) fick med till Olof också :)  åkte ensam o handlade, köpte kassler, kött, buljong o lite annat tråkigt man kan äta.. tyckte synd om chokladen som inte fick följa med ut till bilen denna gång ;)  

sen badade jag ungarna för Olof ska vara ensam med dem ikväll, jag ska simma ;) så jag hjälpte honom där! Hem igen o nu har jag tagit en shake! Blir en sen middag idag!


kl 18 ska jag ut o gå, promenaden börjar från skolan fram tills kl 19, sen direkt till badhuset för att simma o basta bort gammal skit ;)


go me!


 

Av Patricia - 1 oktober 2013 13:18

Igår hade vi invägning på WLC :D toppen! ja vägde faktiskt mindre än vad jag trodde så det var kul :) men alldeles för stor är jag för min längd, så det ska x antal kilo ned ;) tänker inte skriva hur mkt jag vägde eller så, men efter 8 veckor kommer jag göra det :P


Dag 1 dag, började morgon med en jordgubbs shake.. smaken är helt okej, men konsistensen är fruktansvärd! Känner hur pulvert fastnar  gommen o jag mår illa av den än.. Efter allt morgon bestyr åkte vi till förskolan, där parkerade jag bilen och gick hem med Ivar :) ska strax gå tillbaka o hämta hem ungar o bil ;) efter detta var det dags för mellanmål strax efter kl 10, ett kokt ägg, en liten banan o vatten! mums ;) sen ringde kl 12.15, dags att göra lunchen! Långkornigt ris som kokade i 20 min (viktigt!) en kycklingfilé stekt i lite olja o curry :) en morot o gurka! jag blev proppmätt, åt inte upp kycklingen eller riset ;) kl 15 ringer kl igen, dags för en till shake ;) UHJ


till middagen blir det hemmagjorde köttbullar o potatis med kokta grönsaker, sen blir de ingen mer mat för mig förrän imorn ;)


ikväll är det föräldramöte på förskolan! Jag o Ivar går dit o hem! Vardagsmotion kallas det ;)


go me!

Ovido - Quiz & Flashcards