Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av Patricia - 16 oktober 2013 15:00

Idag var det fotografering på förskolan! Mina barn är egentligen lediga på onsdagar, men jag ringde imorse o frågade om jag kunde byta dag ist :) tror inte arvid o irma skulle ha blivit så glada om de bara fick gå dit till alla kompisar för att ta kort o sen hem direkt efter ;) så imorn har vi sovmorgon!

Enligt personalen gick korttagningen jätte bra, syskonkort o enskilda :) väntar med spänning på att få dem klara på kungsfoto så man kan gå in o beställa o kika!! :)


Idag har jag lagt shaken på hyllan! Ivar är inte ok i magen, han bajsar väldigt mkt efter att jag har druckit dem.. Igår tog jag den sista kl 16 o han bajsade hela kvällen efter det.. Visst, han har bajsat idag med, men det är en tjockare konsistens o färgen blir mer senap ist för grön :D så vi får se.. ska ta shaken igen på måndag, blir han dålig igen så vet jag att det är ingen idé så länge jag ammar att dricka shake! men men..

Eftersom min frukost o ett mellanmål blir annorlunda nu hoppas jag inte att det ska påverka min viktnedgång.. jag klarar inte av att äta havregrynsgröt! Då är jag hellre TJOCK! så imorse blev det ett sportknäckebröd, med lite smör o skinka, ett kokt ägg o en mandarin :) mellanmål en banan o lunchen stod Sara för idag:

skivad korv (salt o pepparkorven som var en godkänd korv ;) med sallad, fetaost, paprika o gurka :) sen lite efterrätt som var en halv brownie bar från nutrilett ;) den var farligt god! Andra halvan tar jag nu till mellis, med ett ägg o en frukt!

Middag blir det kassler gryta, potatis o grönt till! mmm :P


Träning ikväll :) styrkan! jag fryser så väldigt idag så de ska bli skönt att få svettas ;) en kort promenad hann jag med tillsammans med Sara :) Pappa ska hämta min träningcykel i mangskog, eller om vi gör det imorn? Jag törs inte gå ut o gå nu på kvällen.. för det första är det älgjakt, uppjagade älgar o andra djur ;) sen flyttar det in många många många främmande människor så jag avvaktar o känner av stämming först! tyck vad ni vill om det, men ni bor inte här o ser vad vi ser o hör framförallt.. förra gången var ett fiasko av många olika skäl, varför skulle de bli bättre nu? bara en massa bråk o tjafs.. hemskt men sant. Man skulle vilja göra så mkt för andra människor, men jag har min egen familj att ta hand om i första hand, själviskt? nej, det är vad de flesta väljer att göra..


så jag cyklar i källaren, nära till duschen också ;)


Arvid o Irma delar nu rum nattetid, båda två har helt plötsligt blivit mörkrädda :) så söta! De sover som stockar nu, bara Ivar som lever rullan o myser i dubbelsängen med mig o Olof :)


väntar på spännande nyheter också, får ont i magen av all väntan o oro, hoppas allt går bra <3

Ovido - Quiz & Flashcards