Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Patricia - 14 oktober 2013 23:00

-0.5 kg denna vecka.. inte så mkt som man vill o hoppas på! men sakta o säkert ska de väl gå neråt.. men när man sliter så hårt för att äta nyttigt o allt, man rör på sig mer så vill man gå ned fortare! men allt har sin tid! hälsosam viktnedgång är det i alla fall :)


Arvid är mörkrädd, vilket har smittat av sig på syrran! Så nu står Irmas säng inne på hans rum :) dom är så söta! De bråkar så mkt men är så beroende av varandra o de ger varandra trygghet <3 hoppas på en lugn natt!


natti natt

Av Patricia - 14 oktober 2013 10:08

fan. fan. fan. känner igen symtomen.. armar o ben domnar bort, även vid vila! Känns som mjölksyra, vilket innebär att blodet är dåligt syresatt, vad syresätter blodet? järn..när jag reste överkroppen upp igen efter att ha stått med huvudet lite neråt för att kolla vad som fanns i skåpet, såg jag en massa bananflugor, det konstiga var att de såg glittrande eller brinnande ut så jag började veva omkring mig.. vrt fan kom dom ifrån tänkte jag, äckliga flugor! Men insåg att det var inte bananflugor utan att ögonen såg bara det... svårt att förklara! Om man stirrar in i solen eller en lampa o blundar så ser man svarta prickar eller liknade, så var det för mig, fast med öppna ögon :(

Detta gick jag igenom efter att vi fått Irma, tillslut så vaknade jag upp på golvet tidigt en morgon... jag tuppade av! Men efter Irma så hårdbantade jag, åt dåligt, tränade för hårt! tror även att jag ammade Irma då o då.. Vilket resultatet blev kraftig järnbrist, fruktansvärda dåliga värden av bl.a B12, vitaminer, mineraler.. kroppen mådde skit!

Precis så som jag har det nu började det, VARFÖR?? :(


Jag äter bra, nyttig mat! Fisk, kött, fågel, potatis, ris, grönsaker, frukt - kolhydrater, protein o fett. Det som kroppen behöver. Jag känner mig mätt, äter 5 mål om dagen! eftersom jag ammar äter jag lite mer oavsett om jag känner mig mätt! Jag tar även järntab o vitaminer för ammande kvinnor! Jag har tagit bort vetemjöl, halvfabrikat, snabbmat o sötsaker! Varför skiter det sig? jag känner stor frustration o är faktiskt ledsen.. Betyder detta att in kropp mår bättre av allt snask, pizza o strips som jag i stort sett levt på? Min kropp stöter tydligen bort nyttigheter :( jag är verkligen onormal jue..


Ivar bajsar konstant, direkt efter han ätit.. grön tunn bajs, luktfri.. Men han har inte ont i magen, för han är glad o nyfiken, sover gott o äter bra! Han blir mätt fort o äter inte så ofta, går 3 timmar emellan så bröstmjölken måste vara fet o fin iaf! Läste på olika bebis sidor att bebisar som ammar bajsar ofta upp till 14 gånger per dag, gärna efter amning, allt från brunt-gul-grön bajs.. Jag vill amma, eftersom det fungerar så jävla bra den här gången och han är så nöjd.. men bvc rekomenderar inte dieter vid amning.. men jag går ju inte på nån direkt diet? jag äter allt som livsmedelsverket rekommenderar ammande kvinnor! så han kan inte reagera på det heller tycker jag, shaken trodde inte min bvc sköterska skulle ha någon betydelse, hon hade inte restriktioner om det.. Utan det är antagligen tänder som spökar o att hans tarmflora är lite i obalans just nu, vilket var helt normalt! Så länge Ivar inte får ont, eller något annat så kommer jag att fortsätta. Ska prova ta bort en shake på dagen o se om bajset blir bättre, blir de inte det på några dagar så är det något annat! Han blir så röd i lilla rumpan, men Olof köper med alovera våtservetter o mer blöjor, nakenfis får han också vara ofta o länge :)


Vägningen ikväll! spännande!

Ovido - Quiz & Flashcards