Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Patricia - 7 maj 2014 08:15

Denna morgon hände något otroligt, kanske vardag för vissa men för mig är detta otroligt ;)

Ivar är nio månader gammal och kör redan traktorer och bilar framför sig när han kryper och säger samtidigt bruuu bruu.. Detta måste vara mans gener ;)

Jag vet att diskuteras i mängder att vi ska jobba med genuspedagogik hit och dit! Jag är för det till en viss del, jag tycker att pojkar och flickor ska leka med vad de vill, även om dockor och bilar anses könsrelaterat så är jag ganska säker på att bebisar inte vet det, Ivar leker både med dockor och bilar, det blir ju könsrelaterat för att vi vuxna gör sakerna till det, flickor ska ha dockor, pojkar ska ha bilar och så vidare.. Jag tycker barnen ska få välja själva, vill inte pojkarna leka i dockvrån så tvinga dem inte.. Blanda grejerna ist då, det är kul med en bilhörna och en dockvrå, men tjata inte på barnen om genuspedagogik!

Nu kom jag ifrån ämnet ;) Varken Arvid eller Irma leker med traktorer eller bilar här hemma, så vart Ivar har snappat upp det vet jag inte, media kanske? ;) hur som helst är det så kul att se honom leka på en annan nivå än att bara stoppa saker i munnen och tugga på dem, har har tagit leken ett steg längre :D

Jag tror även att detta syndrom sitter ingjutet i generna på män, inte alla men på många!


Ivar ligger redan ute i vagnen och sover! Fick ta fram vinteråkpåsen till vagnen igen, det är ju ruskväder ute, känns som hösten är på intågande! Men Ivar blev lycklig när han fick lägga sig i den tjocka fällen och somna innan vi kom ut i friska luften!


Nu vaknade Irma :) Arvid sover än :) det är tillåtet när vi är lediga och trist väder!


Idag ska vi till Sara och Svea :)

Ovido - Quiz & Flashcards