Alla inlägg den 3 maj 2014

Av Patricia - 3 maj 2014 13:06

Denna morgon kunde inte ha börjat sämre..

Jag står och tvättar ansiktet på badrummet och Olof ligger kvar i sängen, jag hör hur han släpper ned Ivar på golvet och jag hör Irma i tv rummet.. Sen låter det som ett jordskalv, ett bowlingklot som dundrar ner i källaren.. Hjärtat stannar i bröstet på mig, all funktion jag har stannar upp, jag hör hur Irma skriker, ser hur Olof flyger nedför källartrappen, då lossnar jag och följer fort efter..

Det var lilla älskade Ivar som var det bowlingklot jag hörde.. Han ramlade handlöst nedför trappan, och den trappan är lång och den svänger..

Vi är alltid noga med att källardörren ska vara stängd, ungarna går inte dit för dom är rädda för källaren (finns älgar och björnar där), men dörren är lur, gammal och dum! Det räcker inte att man bara stänger igen den, man måste även knuffa in den så man hör "haspen" eller vad man ska kalla det går in i spåret.. Dörren ser stängd ut, men öppnar någon ytterdörren eller garagedörren blir det ett lufttryck så då öppnar sig källardörren om "haspen" inte har åkt in i spåret..

Detta var mitt fel, jag tryckte aldrig igen dörren när jag släppte ut katterna tidigt imorse runt 05, jag bara stängde den som en vanlig dörr utan knuff efteråt, och när jag öppnade ytterdörren öppnade sig källardörren tillräckligt för att Ivar skulle kunna få sina små fingrar emellan och få upp den senare när vi gått upp :(


Ivar hade verkligen änglavakt! Några mindre blåmärken på ben o bål, 2 blåa bulor i huvudet var allt han fick! Jag klämde igenom varenda centimeter på hans kropp för att se om han hade ont eller brutit något.. Han gråt typ 2 sekunder efteråt och sen var allt frid och fröjd! Han äter som vanligt, har inte kräkts och han har sovit så det blev ingen hjärnskada.. Men mammahjärtat blöder varje gång jag tänker på vad som kunde ha hänt.. Dörren kommer i fortsättningen att vara låst och bara jag o Olof får använda den.


Nu var det några dagar sen jag uppdaterade er ;)

Tjejkvällen var KANON KUL :D jag skratta så jag faktiskt tror att jag kissade på mig lite ;) lite småfull blev jag, men inget som jag mådde dåligt utav dagen efter ;) Natten gick också bra för Ivar :) Jag lurade honom till att ta flaskan, sen sov han resten utav natten :)


I torsdags var jag modell ;) Var kul att se olika flättekniker och framförallt få beröm över mitt hår ;) jag är mkt stolt över svallet och kommer aldrig att klippa av det, inte innan 35 iaf ;) Aldrig mer lugg heller! Frisören gjorde en mkt snygg fläta som jag ska ha på brorsan bröllopsdag i juli :) en mkt trevlig dag var det :)

Så här såg jag ut när jag kom hem, skulle ha tagit fler kort men fick inte till det ;)

 

Det är två stycken utåt bakade flätor, en som börjar långt fram och en som börjar långt bak på varsin sida på huvudet, som sedan möts på ena halvan av bakhuvudet, strax bakom örat, där bildar dom en snygg knut ;) påminner om en svinpäls bak på huvudet ;)

 


Igår var familjen från Edane här på besök, pojkarna och Irma åkte iväg på en fisketur medan jag, Sara, Svea och Ivar busade här hemma och sen tog vi en promenad :)

Ovido - Quiz & Flashcards