Alla inlägg under november 2013

Av Patricia - 8 november 2013 11:06

varför har jag inte gjort så förr? så typiskt.. skulle ha kommit på det för längesen ju!

Bar upp träningscykeln förut o cyklade en mil innan Ivar vaknade :) känns inte okej att cykla i träningsrummet när Ivar ligger ute o sover, jag vill se han! Så nu cykla jag i hallen, full uppsikt över lill killen och tven :D Irma o Arvid turades om med att ge mig vatten :)


Ikväll blir det en promenad runt höge :D tjohoo!


Av Patricia - 8 november 2013 08:50

Måste bara börja med att Olof kom faktiskt i kostymen! snyggt satt den också.. så jg hade fel, erkänner ;) han är sexig i kostym <3


Igår kom Sara o Svea på besök, de hade med sig en stor rulle pappersduk! 50 m för 99 kr på Ica maxi!! Stör mig fortfarande på att ÖB ville 49 kr för 6 m! men nu tror jag att vi har duk så vi klarar oss :) tack för det!


Efter att Olof hade kommit hem kom prästen, varken jag eller olof minns vad han heter så det blir nog bra ;) en trevlig man iaf och Ivar verkade gilla honom ;) två psalmer blir det och tre faddrar :) Prällen frågade inte om faddrarna var döpta så jag behövde inte ljuga, så jag slipper hamna hos "styggen" där nere den här gången ;) min mormor kallar satan för styggen där nere ;) hehe!


När prällen åkt iväg satte jag Ivar i bilen och så for vi bort till stolpen 3, plockade upp Mirja o Texas :) vidare mot stan, in på konsum för Mirja hade ju missat efterrätten ;) en så otroligt god kladdkaka blev det, en lyxig kladdkaka med chokladkräm på toppen :) heaven! Vidare mot Frida där jag blev mkt imponerad över hennes radhus :) jätte stort och hemtrevligt :) Hon serverade TACOS!! wohoo! rent sagt: gör gött!!

Där blev i sittandes i köket o pratade tills jag såg på kl, hoppsan, dags att kanske åka hem ;) Ivar hade slocknat, Texas sov o Mirja såg även ut som hon höll på att somna till ;) Tack tjejer för en trevlans kväll <3


Denna morgon har vi redan hämtat nyckeln till församlingshemmet :) så imorn blir de dukning o andra förberedelser!

Tror jag tar med ungarna ut till Boda senare idag, trist att gå hemma o glo!



Av Patricia - 6 november 2013 14:32

klänningen kom i postlådan idag! Gissa vad??!! Den var för STOR!! hihi

jag var rädd att jag tog för liten storlek, att den skulle sitta tajt! Men den sitter för löst ;) de får mamma sy in :) wohoo!! me happy!


Olofs skjorta kom också, jätte snygg o skön.. lite flanell i den så Olof lär ju bo i den ;) tror tyvärr att min älskling inte kommer i sin kostym, så de får bli skjorta o jeans på dopet ;) han tror mig dock inte om att kostymen inte passar, ska filma när han ska ta på sig den ;) min lilla tjockis :P hehe


Ivar sover för andra gången ute nu, sen ska vi till stan :)


dags för mellanmål för moi, en trevlans bar ;)

Av Patricia - 6 november 2013 10:18

Igår blev det stor bak här hemma! drog igång direkt efter att jag hämtat A o I från förskolan :) bulldegen jäste och jäste tills bunken inte räckte till längre ;) wohoo! över 100 bullar blev det, så då gissar jag på att alla gäster som kommer till dopet på söndag får iaf en varsin bulle ;) om nu Olof kan låte bli dem! hehe


     

Här har vi en utav bullhögarna ;)


Förkyld som bara fan idag, näsan rinner, de svider o kliar i halsen o kroppen är jätte öm! så något träningspass ikväll blir de ju inte :( jag som verkligen vill o älskar det passet :´( mensliknande skit har jag också så jag är så jävla sugen på att äta hela tiden.. tog en mandarin iaf ;) idag måste väl klänningen komma?! ja dör ju av nyfikenhet! ska hämta ut julklapparna sen, de ligger nere på Ica :) och köpa panodil!!


I afton åker vi till stan och hälsar på mormor :) Kusin Joel kommer dit också!! har inte sett han sen i somras när jag var höggravid med Ivar, så det ska blir mer än trevligt :D hoppas han rycker med sig sina bröder Petter o Adam också! :)


Imorgon blir de tjejkväll hemma hos Frida :) ska bli kul att bara få sitta o prata med henne, evigheter sen! <3


De stora barnen ser på smurfarna o Ivar ligger ute o sover :) Irma slog sig precis i ögonvrån igår på ett sänghörn :( väldig tur att hon inte träffa själva ögat, för ett ordentligt blåöga fick hon nu :( stackars lilla gumman! hon kunde inte sova på den sidan inatt, hon vaknade så fort hon la sig på den sidan o gråt :( men idag är hon inte lika öm!


Vad ska man hitta på till lunch idag då.. är så otroligt trött på sallad, kyckling o bla bla.. vill ha pizza, paj eller den nya magnum glassen som man får skopa ur ;) mumma! Får se vad vi fixar till, barnen får önska lunchen idag :) orkar inte göra något avancerat heller med denna dumma förkyldning :( oj, dags för mellis redan, yeay, en banan ;)

Av Patricia - 5 november 2013 13:19

...REJÄLT! jag blir tokig... jag är galen idag, vill ha något att äta hela tiden ju.. jädra menstration! fyy


Har beställt tå stycken ljusblå tårtor till dopet idag, ska baka bullar under dagen o kvällen :) de gillar jag och jag måste ju smaka på den så inte vi bjuder på äckliga bullar på söndag ;) nån som vill hjälpa till är välkommen!


Halsen är bättre nu :) varmt vatten med lite citron i gjorde susen och panodil! Så förhoppningsvis var de något som bara ville hälsa på för att lämna mig ifred samma dag :P styrkepass imorn, uhh så härligt! :) där blir man verkligen trött o man sover riktigt gött efter!


Hörrni HULT o GUSTAVSSON?? när blir de skräckfilm? nu har de gått lång tid sen sist.. :(


mot affären o sen hämta bus 1 o 2 på förskolan <3

Av Patricia - 5 november 2013 08:25

När de gäller olika saker som folk brusar upp över, diskuterar vilt som de inte finns en morgondag, för så upprörda blir dom, älskar jag att provocera ;) jag blir som en unge! Så otroligt roligt att få dem att diskutera ännu mer och få så spännande, otroligt dumma kommentarer ;) ja älskert! Men det är en fördel med det, jag provocerar, dom får tänka ;) hehe


idag har jag ont i halsen, eller är irriterad i halsen.. känns när jag sväljer att något är i vägen.. vill inte bli förkyld, har inte tid heller ju! dop på gång! får nog beställa tårtor idag, jag behöver lång startsträcka ibland på vissa saker ;)



Av Patricia - 4 november 2013 14:44

Dags för barngympa sen :) Arvid o Irma laddar, för en gång skull äter dom mkt mat för då orkar man mer ;)

Regnar ute idag, inte så lite heller! Dammen svämmar över.. tur att våra söta guldfiskar är i tvättstugan o håller koll på tvätten åt mig!


Ivar sover än en gång ute i vagnen.. han är så snorig, men ute i den svala luften kan han andas lättare genom näsan! Mina ungar har alltid sovit bäst ute, jämt! I alla väderslag.. Vilket Ivar också kommer att få göra, även när han ska börja förskolan :)


Vägning idag igen.. förra veckan har vart tuff, dåligt med sömn o motion.. man blir nedstämd att mörkret, hösten o att lill skrutten blir extra mammig när han är sjuk gör ju inte saken roligare eller lättare, så vågen lär visa samma vikt som sist!


Boxen igår var skit rolig, jag skratta så jag höll på att kissa ned mig flera gånger! Jätte svårt att vara koncentrerad o slå rätt när man får ett hysteriskt fnitter anfall ;) låten gjorde ju det inte direkt bättre när jag skulle slå njurslag på Marie: I m sexy and I know it! mm, absolut ;) hööö!

De hände något med ryggen igår, mellan skluderbladen.. känns bara när jag ligger ned, benen rakt upp i luften o ska lyfta upp rumpan (mkt svårt att förklara) men då hugger det till ordentligen.. undrar vad fasiken det är.. hmm

Körde lite tyngdlyft igår med stång efter boxen, jag var inte färdig i kroppen.. vill känna mig helt slut efter ett träningspass, men igår hade jag över energi tror jag ;) men kul iaf!


har även diskuterat vargfrågan på facebook idag, mkt skojigt :) alla reagerar så olika! ja är lite neutral i frågan ;) har mer problem med skator som jagar mina kissemissar :P


Av Patricia - 3 november 2013 16:35

Idag lämnade jag Arvid o Irma i Boda för lite lek o stoj med kusinerna Milla o Lova :) Jag och Ivar drog vidare till charlottenberg för lite shopping.. tänkte att pappersdukar borde vara billiga på ÖB, men inte då! 49 kr för 6 meter! nänä, på coop tar dom 45 kr för 10 meter! mig kan de inte lura iaf ;)

Julklapp till Lova fick jag tag i också, jätte fin :) Nya allväders stövlar till Arvid o Irma, en liten sak till Svea fisen och julklappspapper :) Ivar är dygn täppt i näsan, men han sov så gott hela tiden i bilstolen som stod så fint i en kundvagn :) käkade även lite lunch med Åsa som jag fann på subway :D riktigt trevligt!


Väl tillbaka i Boda var det full rulle! Ivar vaknade o blev jätte glad över att se morfar och gapskratta när morfar busade med han <3 så gooo! Andreas var där och skulle hämta flickorna, klädd i jaktkläder.. han är så otroligt lik morfar så det är läskigt, det hugger till i magen ibland när man hör eller ser Andreas, man saknar verkligen morfar då! fast det är ändå väldigt roligt att de är/var så lika, för man kommer ihåg morfar mer då <3


     


Igår kom Frida inom med present till Ivar :D även Irma o Arvid fick presenter, fina målarböcker o kritor :) Ivar fick tjusiga kläder från Newbie :) TACK <3


 


Ikväll blir de BOX :) känner att jag verkligen behöver slå ur mig lite frustration o annan skit ikväll, var beredd Marie på det ;) hehe!

Ovido - Quiz & Flashcards