Alla inlägg den 12 november 2013

Av Patricia - 12 november 2013 11:46

julen börjar bli tung tycker jag.. när man var liten var allt roligt med julen, nu när man är vuxen är det bara dyrt! Jag gillar att ge presenter, men då ska det vara spontana presenter! Det känns mer äkta då.. nu måste man köpa o ge bort, men det värsta är att man lägger ned tid o pengar på att köpa julklappar och så kanske inte personen som får dem gillar dom.. men snart är det jul igen, ska försöka lista ut vad en 5 årig flicka vill ha ;) hehe


Igår var det dags för kursen och vägningen igen.. Det är två gånger kvar nu! Men varken kursledaren eller vågen var på plats.. vilket jag anser är piss! Här har vi faktiskt betalt 700 kronor för att få ställa oss på en våg, lyssna och ta lärdom utav en utbildad och duktig person inom kost o träning och han uteblir för tredje måndagen i rad för att han har andra bollar i luften! Visst, nån av oss får en vinst summa, men resten utav oss då? Jag känner mig försummad! nästan lite lurad faktiskt! Jag har lärt mig att äta rätt, att röra på mig.. Fått veta lite mer allt som maten innehåller, men betalar jag en viss summa för att gå med i en kurs tycker jag att personen som startar kursen ska delta och se glad ut även om han inte vill vara där! Tack och lov så är kursen andra ledare med och hon kämpar verkligen för oss! Anna är TOPPEN!! är lite sur nu.. hade nog för stora förväntningar som vanligt, men kursen har hjäpt mig! Den fungerar.. så jg vet inte hur mkt jag väger eller så.. yeay


Arvid och Irma är på förskolan! Där går det höstblåsor :( eller det är mer små piltar än blåsor som man får runt munnen, på händer och fötter i samband med hög feber.. stackars barnen som har fått detta! Mina har klarat sig än, peppar peppar! Både A o I är förkylda, men det tror jag alla är just nu ;) men pigga oavsett är de iaf :) Ivar ligger ute och sover i vagnen! jag har just sett en utav mina älsklingsfilmer, Love actually! Den är så otroligt mysig, en riktigt må bra film <3


Efter förskolan idag ska vi hem direkt hem till Arvids kompis Emil :) hoppas bara att de är på bra humör och inte blir trotsiga o sura.. håller tummarna! :)

Efter lek och bus hos Emil blir de kalas på nyhem, Anders fyller år! Hoppas presenten passar!!

Så de blir en hel dag idag!


Imorn tänkte vi åka en tur till boda och hälsa på, sen på kvällen blir de kalas igen, då är det Sara som blir gammal o ska fira detta ;) mohaha! jag slutade fira efter 25 ;) stannar där! hehe


Träningsvärk från helvetet i lår o rumpa har jag nu, dag 2! fy fan säger jag bara.. Men så skönt ändå o känna att man tog i mer än vad man egentligen orkar, då brukar jag få ont ;) missar ju styrkan imorn igen :( snyft! Men jag får köra ett pass i vårt lilla gym :)



Ovido - Quiz & Flashcards