Alla inlägg den 17 november 2013

Av Patricia - 17 november 2013 14:28

Det är mkt svårt att förstå att det är november månad! Långt in i november också! solen är varm o härlig, det har kommit nya blomknoppar på klätterväxten (ifjol vid den här tiden tog vi ned den, men i år är den grön än) och det blåser vårvindar :) jag och Ivar tog en skön promenad, både landsväg, grusväg och skogsväg blev det idag :) Träffade Thomas o Marie med deras goa barn Tuva o Tino vid skolan så vi slog följe med dem till affären :)


  mot skogen :)



Här hemma drundrar det för fullt, de skruvar upp gips o drar el :) blir så snyggt!


Arvid o Irma fick pannkakor till lunch, gubbarna får väl ta en pizza sen.. jag åt resterna utav fläskfilén o riset från igår ;) Efter lunchen grejade Arvid o Irma med deg och Ivar fick testa hoppgungan och gåstolen :)


     


förkyldningen har slagit till igen, så de blir ingen box ikväll :( men ut och gå får kroppen klara av!! Denna veckan har varit en riktig skit vecka egentligen.. bara dålig mat och har fallit tillbaka med mina dåliga vanor! Har kommit på varför det blir så, jag äter när jag har tråkigt och känner mig nedstämd.. Jag känner mig låst, jag älskar att amma Ivar men jag vill också kunna gå ut med tjejerna, gå på bio med Olof, följa med Marie och prova brudklänning.. Men jag kan inte vara borta från Ivar mer än 2 timmar för då vill han ha mat! Jag avgudar min lille pojke men vill att han iaf ska ta flaskan en kväll/dag så jag kan få vara Patricia och inte bara mamma :/ får dåligt samvete men man får inte glömma bort sig själv........tungt att erkänna det.

Men nu har jag slagit mig på fingrarna och tar mig i kragen! Nu jävlar! Blir nog ingen vägning för mig imorn, olof blir sen.. berättar mer om det senare ;) hihi


Hade tänkt en promenad runt hillringsberg senare med Mirja och Marie, men får se vad klockan blir.. Olof snickrar än och så vill jag till stan för att hälsa på Nicke o sofia :) men jag hinner förhoppningsvis båda grejerna :)


Ovido - Quiz & Flashcards