Alla inlägg under februari 2015

Av Patricia - 9 februari 2015 16:45

Här har ni vagnen, jag är så nöjd! :)

 


Såhär blev utbygget :)

nya soffan! älskar vårt nya rum <3

  


Matsalen sett från tv-rummet! Ignorera kablar som hänger å hålet i parketten ;) allt är inte helt perry än.. hehe

 


Matsalen sett från hallen!

 



Nu är det bara några lister kvar runt fönster å lite sånt ;) men det är väl alltid sånna saker som aldrig blir klart va? ;) letar större matsalbord, stolar, tvbänk, hyllor och sånt.. blir liksom mer sånt när man bott in sig och kännt efter! Nästa projekt är badrummet uppe och sen ska köket piffas upp!

eftersom vi äter alla måltider i nya matsalen nu, jag kallar det matsal fast den är så liten, så har vi inget köksbord i köket... jag ska fixa till en köksö :) med kanske nån pall vid ;) jag filar på den idén fortfarande, olof var inte emot det iaf, första gången någonsin som han säger okej direkt utan att argumentera!


Fast det största projektet blir nästa sommar.. då ska Ivar få ett eget rum, vart, hur? Det blir frågan ;)


Idag har vi vart i skogen och byggt mer på ståstilla grottan! Även en grottmänniska blev till ;) vilken underbar vårvärme! I februari!!?

   

Av Patricia - 9 februari 2015 11:59

JAA!! Igår slog vi till och köpte en Emmaljunga scooter till Ivar :) bästa Christian ringde till ägaren och prutade ner den 300 kr :) det bästa med samtalaet var att han avslutade samtalet med orden:

-Personen som ska ha vagnen hör av sig sen. Så grymt! Olof tyckte nog de var lite pinsamt å ringa upp ägaren sen å presentera sig som "personen".. haha!!


Men i alla fall, vagnen är urläcker! Vita läderdetaljer, marinblå å grått tyg, regnskydd, myggnät och är som ny! Ivar älskar den! Han har tjatat hela morgonen om sova vagnen, klättrat upp i den och bäddat :) så nu äntligen sover han ute i sin nya kärra :) lägger upp bild sen! I dagsljus :)


Istället för att hoppa sönder vår gamla vagn provar jag och säljer våran, det är ju bara fotänden som åker ner, men det går kanske att fixa? annars är den ju bra, men liggdel och allt :) kanske kan skänka den till björkåsen också.. ska höra med dom som jobbar där!


Den här veckan blir liksom "kort", jag jobbar typ 4 timmar imorn, måndagar är jag föräldraledig i februari, ledig onsdag för då har Ivar 1,6 års kontroll på BVC, torsdag är Olof ledig för då har förskolan stängningsdag och på fredag är jag ledig för Olof fyller 30 så jag ska pyssla lite då ;) så de blir ingen förskola denna vecka för barnen, lika bra det med all magsjuka som surrar runt!


Idag blir det köttfärslimpa o potatis till middag! Bara lillpojken vaknar så ska vi gå ut å busa, är jätteskönt i luften :)

Av Patricia - 8 februari 2015 14:11

Jag är i shoppingtaga ;) jag ska bara ha en emmaljunga scooter till Ivar! Jag ska hoppa sönder hans gamla vagn när jag har köpt en ny till han! Själva vagnen är jättebra, luftdäck, stor och rymlig, men fotändan ramlar ner hela tiden så han kanar ju ur vagnen när han sover :( nu får vi placera fotändan på vagnen över bänken på trappan så den åker inte ned när den står still iaf, men jag är trött på det nu! Har hittat en emmaljunga scooter i stan för 1300 kr.. kanske kan jag få pruta ned den till 1000? ;) ska testa Mirjas senare till Ivar och se hur den är :)


Igår var jag och Marie H på bio :) vi såg Kingsmen! Den var jättebra, rolig :) lite sån humor som passar just oss tror jag ;) det var 11 års gräns på denna, vet inte riktigt om det var så passande för just elvaåringar.. men vad vet jag ;)


På torsdag är det meningen att jag och Marie B ska på VIPbio, 50 nyanser av honom, Marie har köpt biljetter, men som det ser ut i nuläget blir de nog ingen bio :( jävla kräksjuka härjar ju överallt! Finns det nån familj som är frisk tro? Vi är det iaf :) än!


får se om jag vågar gå på box sen, är så rädd för baciller just nu ;) usch!!

Av Patricia - 7 februari 2015 15:17

Idag är det ju vår ute!! Underbart väder! Vi gick ut tidigt imorse och byggde snögrotta, åkt spark och fyrhjuling! :)

Men jag har inga vårkänslor..

Jag har återigen börjar med p-piller, de här pillren har lite hormon men nog faan märker jag av dem! Jag känner mig så arg hela tiden, tålamodet har slutat existerat.. Jag vill bara stänga in mig i ett rum, med cholklad, bok eller film och ha det TYST omkring mig! hehe, inga typiska vårkänslor direkt ;) man brukar ju bli nykär, lycklig och sprallig av att våren närmar sig, jag vill mest slå min man..

Hur länge ska jag testa pillren? Jag tror det slutar med ett zipp zipp på Olof och jag slipper knapra hormoner.. ;) lär ju inte ske detta jordeliv :P men så blir de inge ligga heller, ingen som vill kosa med djävulen som vill helst av allt be alla dra åt helvete ;) hehe

nej usch, nu blev de att tråkigt! Ryck upp dig nu häxan surtant!


Jag är sugen på att komma hemifrån :) nån?

Av Patricia - 6 februari 2015 18:15

Halloj!


Idag har vi äntligen fått lämnat huset, barnen är pigga och nu hoppas vi på att det stannar så!

Jag och barnen tog en tur till mamma :)

I bilen påväg dit ville barnen leka olika lekar.. Jag brukar leka: gissa vilket djur jag tänker på! Barnen får då två ledtrådar, typ att det har fyra ben och är ibland randigt.. Barnen får då gissa en varsin gång och klarar ingen av dem gissa det får dem en ny ledtråd! Pedagogiskt å påhittigt ;)

Irma ville leka denna lek medan Arvid ville leka: tysta leken... en lek som uppskattas emellanåt ;)

Arvid fick sin vilja igenom, motvilligt av Irma..

Arvid börjar med att säga:

-Tysta leken börjar nu, den som pratar åker ut nalle phu! (varför han säger Nalle phu på slutet vet jag inte..)

Jag sitter och småler, Ivar är för en gång skull tyst, Arvid sitter på helspänn och väntar på att någon ska förlora, då kommer det:

-Jag förlorar nu leker vi min lek!!!

Irma vann den ronden så att säga.. ;)


Väl hos mamma blev det lek utomhus, vilket väder! Strålande sol, varmt och skönt! Barnen plogade fram en isbana bakom huset, dom tar garanterat med sig skridskor nästa gång!

Efter det blev det middag och muffinsbak :)

   


Mamma har även idag bokat vår tjej weekend i sthlm, hotell och teater i oktober :) ska bli riktigt roligt!! Längtar!!


Av Patricia - 5 februari 2015 11:11

Nu när vi äntligen har fått igång datorn tänkte jag uppdatera er lite om slutet på året 2014 i bilder, det kommer att bli lite osammanhängande men en liten förklaring till mina favorit bilder kommer att finnas :)

Enjoy


Här är jag och Olof i vår svit på herrgården Hennikehammar där min bror Niklas och Sofia gifte sig den 12 juli..


Här kommer brudparet ut för att få ris kastat på sig ;) En helt underbar helg! 


Här åker vi mot hafstens resort med familjen Berglund :) 


Bor man budget så gör man, checka in vår läger plats ;) OMG!!

 


Här badar Irma i havet för första gången :)

 


Jag, Arvid, Irma och Ivar åker vagn i sagoslottet på Liseberg! Olof fick inte plats ;)

   


Dags för fröken Jonssons, blivande Berglunds möhippa! Jag kollar så peruken (som jag lovat att hon inte skulle bära) håller ;) mohaha!


Här står hon, inget ont anande ;)

 


Bröllopsnatten måste bli ett härligt minne, därför smugglade jag in en fräck låda med snusksaker på deras hotellrum, fina vänner dom har ;)

 


Brudparet Berglund, vilken dag, kväll, natt :) tack för att vi fick ta del utav er magiska dag <3 


Här har vi min lilla golfare, Arvid och hans mormor har börjar med golf :)

   


Här sitter jag, min sista dag på min föräldraledighet och den tillbringar man bäst i sandlådan med älsklingarna!


Klart man ställer upp när grabben ska på halloween disco ;) BUU!! 

 


Det var det :)


Nu när allt fungerar igen som de ska, kommer det ofta bli mer bild framöver :)


Av Patricia - 4 februari 2015 12:20

 

Enda bilden som finns på datorn <3

visste inte ens om att olof fotade oss då..

Detta är i somras, i Branäs :)

Av Patricia - 4 februari 2015 10:54

Jag blir så jävla trött. Jag blir så arg. Om det vore tillåtet och lagligt så skulle jag faktiskt banka in vett i huvudet på vissa. Men tyvärr så hjälper inte det. Alla är inte födda med samvete eller förstånd. Tyvärr, så är det i det svenska samhället, vi är olika. Vi har olika värderingar, normer m,m.

När det gäller magsjuka, vilket i och för sig inte är en livshotande sjukdom, men den är ett samhällsproblem. Den förstör för så många familjer, ekonomiskt, fysiskt och vissa fall psykiskt. För att förklara för er IQbadbollar så menar jag så här:

Ekonomiskt - man förlorar mkt pengar på att vabba varje vecka eller för att man är sjuk själv. Lönen blir mindre. För en del familjer är det förfärligt.

Fysiskt - En del kan bli så sjuka att man ibland kan behöva uppsöka vård. Det tar ofta lång tid att komma tillbaka till det "vardagliga livet".

Psykiskt - All ångest över ekonomin, all oro över varför barnet inte piggnar till, vad händer här näst?

Ni fattar säkert vad jag försöker skriva, men faktum är att jag är så arg att jag skakar över tagenterna.


Nu har vi fått magsjukan. Vår största kille började inatt.. Ivar hade det förra helgen, hela veckan (både jag och Olof var hemma och höll barnen hemma).

Olof jobbade i fredags och började kräkas på lördagsmorgon när vi skulle ha 30 års kalas, där vi låg ute med många utgifter för att fira honom tillsammans med våra kompisar. Nån jäkel som inte stannade hemma utan smittade honom någonstans i stan.

Och så var det dags igen, en "normal vardag" som ofta innebär arbete för oss och förskola för barnen igår. En dag hann vi, så började Arvid inatt.


Vill ni veta vad som är det roligaste av allt, något som får mig verkligen att fundera är om det här uttrycket:

"dom har inga hästar hemma i hagen" faktiskt stämmer, är att det är föräldrarna, inte personalen, som klagar på att magsjukan går runt å att det aldrig försvinner utan det kommer tillbaka om å om igen. Och varför går det runt? väldigt enkelt, ge mig nobelpriset med en gång:

DET ÄR FÖR ATT NI KÖR SYSKONEN TILL DE BARN SOM ÄR MAGSJUKA TILL DAGIS Å SKOLAN!!!!!!!

allvarligt.


Jag har i alla fall rent mjöl i påsen, för er som inte vet vad det betyder:

JAG HAR ETT RENT SAMVETE!

olof och jag är hemma, med ALLA 3 barn, hela veckan, igen.

IQbadbollar PUNKT


för att skriva något roligare, vi har fått tillbaka datorn :) sitter och pillar på den nu! wohoo!

Nu ska jag ge min sjuka son lite vätska, tack till er som smitta honom. guld till er, inte.


jag kanske ska köra iväg dom "friska" barnen, många andra gör ju så. Lika barn leka bäst?

Ovido - Quiz & Flashcards