Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

rent mjöl i påsen!

Av Patricia - 4 februari 2015 10:54

Jag blir så jävla trött. Jag blir så arg. Om det vore tillåtet och lagligt så skulle jag faktiskt banka in vett i huvudet på vissa. Men tyvärr så hjälper inte det. Alla är inte födda med samvete eller förstånd. Tyvärr, så är det i det svenska samhället, vi är olika. Vi har olika värderingar, normer m,m.

När det gäller magsjuka, vilket i och för sig inte är en livshotande sjukdom, men den är ett samhällsproblem. Den förstör för så många familjer, ekonomiskt, fysiskt och vissa fall psykiskt. För att förklara för er IQbadbollar så menar jag så här:

Ekonomiskt - man förlorar mkt pengar på att vabba varje vecka eller för att man är sjuk själv. Lönen blir mindre. För en del familjer är det förfärligt.

Fysiskt - En del kan bli så sjuka att man ibland kan behöva uppsöka vård. Det tar ofta lång tid att komma tillbaka till det "vardagliga livet".

Psykiskt - All ångest över ekonomin, all oro över varför barnet inte piggnar till, vad händer här näst?

Ni fattar säkert vad jag försöker skriva, men faktum är att jag är så arg att jag skakar över tagenterna.


Nu har vi fått magsjukan. Vår största kille började inatt.. Ivar hade det förra helgen, hela veckan (både jag och Olof var hemma och höll barnen hemma).

Olof jobbade i fredags och började kräkas på lördagsmorgon när vi skulle ha 30 års kalas, där vi låg ute med många utgifter för att fira honom tillsammans med våra kompisar. Nån jäkel som inte stannade hemma utan smittade honom någonstans i stan.

Och så var det dags igen, en "normal vardag" som ofta innebär arbete för oss och förskola för barnen igår. En dag hann vi, så började Arvid inatt.


Vill ni veta vad som är det roligaste av allt, något som får mig verkligen att fundera är om det här uttrycket:

"dom har inga hästar hemma i hagen" faktiskt stämmer, är att det är föräldrarna, inte personalen, som klagar på att magsjukan går runt å att det aldrig försvinner utan det kommer tillbaka om å om igen. Och varför går det runt? väldigt enkelt, ge mig nobelpriset med en gång:

DET ÄR FÖR ATT NI KÖR SYSKONEN TILL DE BARN SOM ÄR MAGSJUKA TILL DAGIS Å SKOLAN!!!!!!!

allvarligt.


Jag har i alla fall rent mjöl i påsen, för er som inte vet vad det betyder:

JAG HAR ETT RENT SAMVETE!

olof och jag är hemma, med ALLA 3 barn, hela veckan, igen.

IQbadbollar PUNKT


för att skriva något roligare, vi har fått tillbaka datorn :) sitter och pillar på den nu! wohoo!

Nu ska jag ge min sjuka son lite vätska, tack till er som smitta honom. guld till er, inte.


jag kanske ska köra iväg dom "friska" barnen, många andra gör ju så. Lika barn leka bäst?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards