Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Patricia - 19 februari 2015 15:36

Här hemma händer egentligen inte så mycket!

Vaknade imorse utav att det pep till i mobilen, ett sms från mamma som undrade hur det stod till med Ivar..

Ivar är lite piggare, men fortfarande så är han kinkig :( hela förmiddagen var han slö, trött och inte alls sig själv! Blev faktiskt lite orolig när han bara låg bredvid mig i sängen och kollade ut genom fönstret.. Har nog aldrig vart med om att en ettåring kan ligga så stilla i ett vaket tillstånd utan att prata eller något..

Men jag fick iaf i honom 2 smooties och lite vatten.. känner mig som en desperat mamma som ska få sitt barns godkännande genom att hålla på med olika metoder för att få i honom vätska, det är sugrör hit o dit, is - både krossad o pinnar, festisar, yoghurt, saft.. Inget hjälper! Men nu efter vilan tog han iaf en liten välling utan ordet: Nej!

Sen ville han ha ett knäckebröd.. Men inge mer.. Han går omkring med vattenflaska nu, min sportflaska, de blir lite blött men vad gör det? :P ingen diarré eller feber idag, alltid något åt rätt håll!


När Ivar sov har jag städat sovrummet, sorterat min garderob (en full sopsäck blev de), skurat, bytt gardiner och lagt på de nya mattorna (som faktiskt var jättefina), badrumsmattan var dock ett skämt, men billig så den sliter jag ut oavsett ;)


Katten Kaj har skadat sig, igen... Denna gång är det vänster framben som han har haltat på ett tag, det har vart svullet o varmt, men ej ömt.. Igårkväll, efter att vi kommit hem från Boda där Irma bakade drömmar med mormor, hörde jag katter som slogs utomhus och givetvis var det Kaj och nån gul katt! Husse for upp och ut!

Jävla kattfaaan hörde jag han skrika efter den gula katten! Kaj satt uppe i trädet på framsidan o var rädd.. Olof upp i trädet i världens storm :) hehe, och fick med sig den stora fega Kaj ner igen.. Kaj var sjöblöd, full i lera o blödde på vänster framben, så nu har han stort ytligt köttsår.. suck.. men han har ej ont o så vi får se om han klarar sköta det själv, vi tvättade iaf rent det igår så idag ser det bättre ut :) fegis! Påminner om Bulten i bo..

   


Är man sjuk så får man sitta på första parkett med en bit mjölkchoklad o titta på traktorer :)

 


Om allt är som det ska imorn så drar vi till branäs :)

Ovido - Quiz & Flashcards