Alla inlägg den 22 februari 2015

Av Patricia - 22 februari 2015 16:24

Då var det söndag igen, otroligt vad fort en helg rullar förbi! Men både jag och Olof är lediga hela sportlovet så vi stressar inte över något :) I Branäs var det som vanligt, toppen! Härligt vinterväder, 1-3+ grader!

Fortfarande enormt mycket med snö så ungarna verkligen kunde njuta av vintern ett tag till, för här hemma lyser snön med sin frånvaro, men så blommar vårtecken runt knuten också! Bara det är fantastiskt!

Det blev mycket slalomåkning, Irma har nu lärt sig att åka ensam i barnbackarna :)

Arvid hänger med oss vuxna upp i gondolen och ner i de stora backarna, Irma har lite svårt för dem än så där måste hon åka i en sele eller mellan benen på någon utav oss, vilket i längden kan bli väldigt tungt och jobbigt..

   


Det kommer ett gratis "tåg" och hämtar folk precis utanför stugan mellan kl 9-11 å 15-17 ;) mkt behagligt!


 


 


upp upp i gondolen!

 


Jag och Olof lämnade över ansvaret till mor o far igår en timme för att ta bilen upp till berget och testa Olofs 30 års present, längdskidorna! Måste tyvärr erkänna att han ramlade inte en enda gång, han låg hela tiden långt före mig och var kanppt trött efter 3 km medan jag stånkade på som en flodhäst och slet som en tjur för att komma ikapp gubbfan. jag gav upp efter ett tag och körde på i mitt eget tempo, kände att fan vad jag kan, blev stolt över mitt åkande och tyckte det gick snabbt när det kommer en gammal gubbe upp bredvid mig:

-Hej på dig! Säger han och ler med hela nyllet! Jag som då är sprängröd flåsar fram ett:

-Tja! Lite coolt sådär ;) då frågar han mig samtidigt som han drar om mig om jag har tappat en vante.. japp, de hade jag, tack! Och så är han borta! Jag ska aldrig mer klaga på nån som tävlar i längdskidor. fuck! En sådan skön jävla träningsvärk i ljumskarna fick jag också, medan Olof struttar på som inget har hänt...


Uppvärmning (var kanske det jag skulle ha gjort innan..)

 


Olof "kanonen" Mattsson...

   


Igår fyllde även pappa år :) barnen gjorde en marängtårta till honom som vi åt till melodifestivalen!


Väl hemma har vi städat bort vintern, in med pulkor, bobb å madrasser! Jag tror inte det blir någon mer snö att skryta med här hemma.. Skulle de bli någon så stannar den inte kvar mer än en dag oavsett.. Så vi har cyklat, planerat altanbygge, vart växthuset ska stå och plockat snödroppar :)


   

Ovido - Quiz & Flashcards