Direktlänk till inlägg 15 februari 2015

så var det söndag!

Av Patricia - 15 februari 2015 08:29

Kära nån vad helgen går fort förbi, fast den här helgen har vart rolig och fin :)


I fredags fyllde Olof 30! Dagen till ära satte jag upp ett dubbellakan på uthuset vid vägen där jag och ungarna hade skrivit i stora svarta bokstäver: OLOF 30 ÅR! Sådär lagomt pinsamt ;)

Sen tände vi marshaller längs garageuppfarten, hängde upp ballonger och städade!

När olof kom in så syntes det att han var glad och snopen! Han trodde nog inte att vi skulle fixa till det så ;)

Hans paket låg på matbordet och ungarna ledde honom direkt dit :)

Fast först fick han gå på skattjakt och leta efter Arvids present :)

Han fick fina halsband och teckningar, en bok om Eddie Meduza, en parfym och en grön vattenkanna.

    

Nu kanske många undrar varför vi ger han en grön vattenkanna mitt i vintern (låter ju inte som en explosiv 30 års present), men det har sin förklaring ;)

Senare på kvällen hemma hos hans föräldrar hade vi alla i familjen samlat ihop pengar till ett 12 kvm stort växthus :) han blev så glad och längtar nu till v 11 då huset levereras!

 

Kvällen bjöd på mkt skratt, presenter, mat och tårta! Tills barnen började blir trötta å ville hem! Jag åkte hem med barnen så Olof fick vara kvar å umgås ett tag till :)


Igår, lördag, bjöd vi hem Marie och Andreas på smörgåstårta och kaffe! Arvid har längtat efter Tobias och Oscar hade längtat efter Ivar :) mycket kul och trevligt! Olof fick snus och blommor, större present kommer från alla hans kompisar senare när vi har fest ;) hehe! får ta tag i det och leta upp ett nytt datum!

Det var ju även alla hjärtansdag igår, något som jag och Olof inte firar eller tänker på.. Men jag köpte iaf en tulpanbukett till Marie :) jag fick det och en nalle ifjol utav henne så i år var det min tur ;) hehe!

 


När jonas kom vid tre tiden med bilen drog jag till Karlstad och hälsade på lilla Katarina som ligger där :( hela 17 skruvar har hon både bak och fram på vänster ben :( extrem smärta har hon så hon ligger med en eda (en smärtlindring som man brukar få vid förlossning) som tar bort smärtan från benet, man blir liksom bortdomnad, hon kan inte röra benet med denna bedövning.. får se när hon får komma hem.. ser inte ljust ut riktigt än.. jag och mamma åker dit i eftermiddag och tar med henne ut från rummet iaf!


Efter besöket åkte jag till Edane där Olof och ungarna redan var :) där fick vi fläskfile och strips! Perfekt alla hjärtansdag middag! Jag hade köpt en tulpanbukett till värdparet :) många tulpaner denna helg! hehe


japp japp, god morgon :) pst, jag har lärt mig att göra en "elsa"fläta, en inbakad som börjar på ena sidan av huvudet och vandrar snett neråt och sedan ut på axeln, nöjd! länge leve stönet!

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards