Alla inlägg under januari 2015

Av Patricia - 12 januari 2015 18:28

Här hemma är de ju inge kul, var så kul att åka iväg mot jobbet imorse å snön vräkte ned.. Sen på eftermiddagen kom regnet.. Vart fan är vintern?? 


Efter jobbet åkte jag å storhandlade, nödvändigt! Köpte våra första krukväxter tillnya delen :-)  så fina!! Mkt nöjd :-) 


Lokalen till 30-års kalaset är bokad :-)  vi ska ska inbjudningar ikväll! 


Vad mer ska man skriva ner här, har i stort sett bara ramlat in med matkassarna ;)


Ny dag imorn, hoppas väglaget är bättre, nu var det riktig isbana mot glava, kändes nervöst, men eftersom jag är dotter till en fd rallyförare, rör inte de mig i ryggen ;) plus att jag hade olofs bil å den är redan gammal o ful! Jag litar på min körförmåga, det är mina medtrafikanter som gör mig nervös.. Man vet aldrig vilka som sitter bakom ratten!


Mot duschen å sen blir de film med sambon :-)  fan va gammal han blir ;) hehe

Av Patricia - 11 januari 2015 22:00

Strax blir de sängen, är lite trött :)

Imorn väntar den "normala" vardagen igen med jobb å förskola, känns skönt att komma ut igen å träffa alla goa barn å kollegor :-)  dock innebär detta för mig även ångest inför magsjukan.. Jag hatar det.. Om vi är hemma blir vi inte sjuka :( det är verkligen en stor rädsla å ångest jag har, att kräkas :( löjligt men sant..


I branäs hade vi det som vanlig, skitbra :-)  älskar det stället! Jag vill vara där jämt! 

Enormt snöväder drog in igår (om någon skulle ha missat det;) och det kom säkert över 25 cm snö :-)  jädrar i min lilla låda vad vi pulsade fram i nysnön! Tyvärr gick det inte att åka slalom, det snöade så mkt att skidorna försvann, inget glid å du såg absolut inget! Men pulka blev det å annat snöbus! :-) 


Min käre sambo har fått en "manlig" förkyldning. Han är så sjuk, han suckar å stönar! Jag har förståelse över att han är förkyld å känner sig ur form, men jag ingen förståelse för suckarna "tyck synd om mig" ;) han blir iaf hemma imorn, så de är ju bra så blir de inte en sån lång dag för ungarna på förskolan :-)  en mjuk start.


Familjen Berglund var här under eftermiddagen/kvällen :-)  mkt trevligt! <3


Planerar 30-års kalas, datum är nog bestämt om lokalen är ledig :-)  håll tummarna, ringer till "ägaren" imorn på rasten!


Nää, nu lägger jag mig! Natti






Av Patricia - 9 januari 2015 12:07

Vilken härlig å skön tjejkväll vi hade igår, känns så mkt lättare att andas nu när jag fick bara prata ur mig allt! Även lite shopping blev det på rusta, bordet som jag ville ha fanns dessvärre inte så jag får åka tillbaka vid ett senare tillfälle! Men allt annat som schampo, balsam, tvål, toarengöring med mera.. Sånna trista saker ;) vidare mot hm å kläder ;)

Tack Mirja <3


Idag har vi hälsat på Ivars förskola, han börjar på måndag igen efter ett långt jullov så vi fick komma å hälsa på å se om han kände igen sig, vilket han gjorde :-)  han hade jättekul! Så de känns skönt inför första arbetsdagen! 


Nu är allt packat å klart, bara klockan blir 13 drar vi mot Branäs :-) 


Bye

Av Patricia - 8 januari 2015 12:28

Idag var det meningen att arvid skulle börja skolan igen, men han var totalt "medvetslös" när jag skulle väcka honom :-)  jag butta å skakade på killen, men han mumlade bara "sova meeer" :-) 

Så la oss igen å sov till kl 10 imorse ;) alla har blivit lite småförkylda igen så sömnen är viktigt, och dom är inte uppe hela kvällen, utan de lägger sig mellan 19,30-20.. Så de behöver tydligen sömnen!


Ikväll åker jag till rusta, Mirja hänger med :-) blir säkert mer shopping än bara rusta, kanske det finns fynd kvar på rean!


Imorn efter att Arvid slutat åker jag, ungarna å mamma upp till branäs igen :-)  nu är det min tur att åka! Olof kommer dit senare på kvällen med pappa efter att dom har jobbat färdigt! :-) 


Lilla tokiga Irmelin kröp in i sitt påslakan förut å byggde upp nån barbievärld, dock hittade hon inte utgången igen utan fick världens panik å grät hejdlöst å skrek jag är fast! Jag hittar inte ut! Hjäälp! 

Jag hade väldigt svårt för atthålla mig för skratt, det såg väldigt roligt ut ;) stackars tokfia!


Nu vaknade lillsnorre..

Av Patricia - 7 januari 2015 09:46

Var är snön!? Här har vi tagit lång ledighet för att leka i snön, igår/inatt skulle de ju komma ganska mkt snö, men de är mest slask tycker jag.. Kommer ni ihåg hur januarimånad såg ut för några år sedan? När jag var gravid med Irma fick pappa köra å hämta mig på jobbet (jag jobbade natt) för jag vågade inte köra, det var så mkt snö, stora snövallar längst med hela landsvägen, iskallt var de också.. Irma är född 30 augusti 2010, gör matematiken om när vintern var som finast!

Även vintern efter Irmas födelse var så, vi var på ett ute kalas i november å de var mängder med snö å 15 minus! I november!! Snacka om klimatförändringar :(


Ikväll vill jag till rusta, vill ha ett litet avlastningsbord där.. Börjar bo in oss  i den nya delen utav huset nu så nu börjar vi samla saker ;) fick upp vår fina disneyservis innan jag fick åka in akut i lördags, den är så fiiin!! Nu längtar vi efter jul igen så vi kan få äta på den :) 


Har börjat läsa twilight böckerna igen ;) man blir ju så kär i dom!!

På tal om böcker, snart är de februarimånad, 50 nyanser av honom kommer ju på bio den 14:e!!! Grrr ;)


Lilla Olof blir 30 snart, måste börja planera kalas :-)  har nån förslag så hojta till!


Annars är de lugnt här hemma, ungarna växer å fodras :-)  kan ju fortfarande inte lägga upp bilder :( men nu har vi hittat en snubbe som kan ev laga datorn, då blir det mkt uppdatering ;) 


Jag är ledig fram till på måndag, så jag tar de lugnt ett tag till!




Av Patricia - 6 januari 2015 15:24

Det visades sig visst att detta inte är mitt år, än.. Återbesöket kom visst oplanerat tidigare som innebar inläggning på csk å nattlig mysig operation å härlig blodförlust som har gett mig huvudvärk, trötthet å arg på mig själv!

Men ett stön som jag är, så fort dom skrev ut mig å godkände allt drog jag å Ivar till Branäs! Olof försökte in i det längsta att övertala mig att stanna hemma, men jag vill inte vara sjuk. Jag är inte sjuk. Jag besegrar mig själv! Dock vilade jag mest i Branäs, nån promenad, men jag tog på mig "stugtjänsten" å lagade mat åt alla slalomåkare :-)  

Arvid å Irma åkte dit med mormor å morfar, å så kom mangskogsligan så de var härlig full rulle :-) 


Nu intar jag soffan, åter hemma med alla barn! Dom har rejäl pappa time att ta igen så jag har "ledigt" ;) ska läsa å ta mina piller å hoppas på en piggare helg utan komplikationer, för detta skrämde mig, rejält. 


Nya serien Marco polo ska jag se ikväll å på fredag har jag dejt med Sailor moon :-)  


Köss

Av Patricia - 2 januari 2015 20:59

...ska bli mitt år!

Det gamla året slutade tyvärr inte bra för min del, ett rejält bakslag kan man säga som i sin tur ledde till något bra då dom hitta något på sjukhuset som inte ska vara där.. Har ingen lust att skriva mer om detta här, allt fixade sig i slutändan, dock återbesök senare i januari.


Julen firades i 2 dagar med nära å kära :) många julklappar fick barnen! God fortsättning alla ;)


Nyårsafton firades i Branäs med la familia :) toppen!! Jag å arvid kom hem idag, olof åkte hem igår med Irma å Ivar som inte gillar/kan åka slalom än ;) vi andra åkte å hade det så härligt! Rena vårvädret!


Vi drar nog tillbaka på söndag med mangskogsligan å bodaparet :)


Jullov har vi haft, har en vecka till :) dock slog förkyldning med ögoninflammation till på Irma å Ivar mellan jul å nyår, typiskt! Men dom är piggelina nu :)


Hoppas det nya året blir kanon för er alla! 

Ovido - Quiz & Flashcards