Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Patricia - 16 januari 2015 17:07

Så har det hänt igen. En kvinna frågar mig:

-åh, när kommer bebisen?

Jag svarar i neutral ton:

-Han kom för 1,6 år sedan. Jag är bara tjock.

Kvinnan skäms å vill skämta bort det hela:

-Haha, jaa, här är de bara fett! 

Hon skrattar lite genant å klappar sin mage. Jag svarar i ännu mer neutralare ton:

-Ja, jag trodde inget annat för du är för gammal.


Kommenterar ni hur jag ser ut, får ni tillbaka. Ger man sig in i leken, fårman väl leken tåla.. De lär vi våtra barn!

Kvinnan bad som mkt om ursäkt för hon såg ju att jag blev arg å sårad. 

Man frågar inte så, håll bara käften ;)



Till något roligare, jag beställde en overall till Ivar från xxl igår :-)  en didriksons, röd, nedsatt med 400 kr! 

Jag kör stenhårt med didriksons på ungarna, dom är inget dyrare än något annat märke, och dom håller! Ivar har så mkt ytterkläder att ärva, dock hade jag redan gett bort de stl på ytterkläder efter Irma å Arvid, som Ivar har idag, så därför fick jsg köpa en ny :-)  kul de med ;)


Satan vilken jävla isbana glavavägen var denna morgon! Jag trodde ärligt talat att jag blir tvungen att parkera å gå hem! Bussar stod efter vägen, kört fast! En personbil i diket. Flera jag mötte hade för hög hasdtighet å fick sladd då de bromsa! Man bromsar inte på en isbana, man växlar ner å motorbromsar, annars kommer bilröven att tappa greppet!

Egentligen borde man göra om halkbanan typ var femte år.. För det behövs! Speciellt om du tror att bara för att du har abs bromsar så kan du styra vid en inbromsning.. Mohehe..Säg de till underlaget ;)


Fredag idag/ikväll :-)  olof blir kvar på jobbet ett tag så jag får välja film ;) lovely!!










Ovido - Quiz & Flashcards