Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Patricia - 18 januari 2015 17:27

Nu är det gjort, det som jag har befarat är sant. Jag ställde mig på vågen å resultatet får mig att kräkas. Nu tar jag tag i mitt liv. Start ikväll! Strax blir det box! Sen blir de inga mackor till kvällsmat utan en sallad. 

Jag ska ta en promenad varje dag, både när jag har rast på jobbet å när olof kommer hem. Det hade vart lättare att ta tag i motionen med en kompis, men det är så svårt att få till, vi arbetar olika å den som drog i mig ifjol å hjälpte mig sitter hemma å myser med bebis i magen ;)

Så med andra ord, det är jag mot mig själv! Sommaren 2015? Njaee, men hösten kanske ;)


Barnens rum har fåtg en makeover. Alla leksaker sorterade, alla saker som de har växt ifrån är undanplockade till Ivar :-)  så nu ser det mkt bättre ut, känner mig nöjd!


Olof påstår att jag kan ladda upp bilder på den här plattan, han får visa mig ikväll! :-) 


Men, jag ska få äta choklad på lördagskvällar ;)

Av Patricia - 18 januari 2015 09:31

Helgen är inne på sin sista dag å lilla Olof går fortfarande omkring på tå. Rädd för min vrede ;) har t.o.m fått sovmorgon 2 dagar i rad! Gissa varför ;)

I fredags när han kom hem passade han på å köpa feedagsmys, en ny serie "the strain" började på 6:an, han köper cola å gröna pringelschips. VART är min CHOKLAD!!!??? 

Efter tio år tillsammans tycker man att han borde veta att jag äter bara choklad, jag lever för choklad. Men fick jag det? Neeej.. Då fck han höra den meningen han hatar:

-Du tycker jag är tjock.


Haha!! Åh vad jag spelar en sårad sambo som tror att min sambo tycker jag är tjock, släckte t.o.m ljuset igår när jag bytte om till nattlinne ;) stackars olof, men han glömmer nog inte chokladen nästa fredag ;)


Jag vet att olof inte tycker det, han älskar mig :-)  men lite måste man få retas, de håller förhållandet på en sund nivå <3


Har faktiskt tänkt att börja den underbara "jojo bantningen" igen,  men att gå ut å gå är omöjligt, kanske om jag tar på mig skridskor ;) men ikväll är det BOX!!! Som jag har väntat å längtat. Ikväll blir jag mig själv :-) 


Igår var vi hemma hos familjen Berglund å fick oss mat :-)  tacos!! Ivar å Oscar är ett riktigt radarpar, fulla i bus, men de har så kul ihop :-) 


Nähepp, frukost kanske? Men först tvätta nyllet då ja fuska med att tvätta av mig sminket ;)



Ovido - Quiz & Flashcards