Alla inlägg den 7 juli 2014

Av Patricia - 7 juli 2014 13:50

Då var vi hemma igen från vår minisemester i Branäs :) fast vi kom ju hem igår ;)


I Branäs var allt toppen förutom en liten smyg detalj, MYGGOR. Massor med myggor, överallt! Inte så mkt på dagen, men så fort kl slagit 20.00 small det till och det blev ett världskrig mellan oss och myggorna! Jag har aldrig sett så mkt mygg på ett samma ställe! Sitter nu här med 28 myggbett.. Det kliar vill ja lova..

Men UHJ så bra det kommer att bli till vintern där i huset :) vilket läge! Jag längtar tills snön kommer och vi får åka dit och åka slalom igen!
Synd och skriva det egentligen när sommaren äntligen har kommit med sol o värme.. men men!


Det var ju även Rallycross VM i Höljes i helgas, så poliserna hade hyrt stugor bredvid vår stuga, så snacka om att bo säkert, där behövde vi inte låsa bilarna ;) hehe! Olof och ungarna fick följa med en mkt snäll polisman i bilen, fast Irma stod kvar hos mig för hon fick ju en hel bunke med popcorn själv så polisbilen kvittade just då ;)

tror Olof tyckte det var roligare än barnen, alltid kul att åka polisbil, nykter ;)


Här plockar Olof smultron med Arvid och Milla :)

 


Bästa huset i Mården :)

 


Tut tut tut åka polisbil igen! Olof är lycklig :)

 


Stolta barn åkte riktig polisbil :)

 


Mamma o Katarina diskuterar :)

 


Jag och mina två svägerskor tog oss en tur uppför berget, vi orkade halva iaf, vi är ganska säkra på att vi var högre än valfjällstoppen.. Det är inte bara att vandra uppför för fasiken vad benen blir tunga! När vi gick ned igen skakade mina ben så jag var nervös att dom inte skulle orka hela vägen hem ;) sen hade vi en springtävling 80 meter från stugan och det var inte lätt att få igång benen då! Jag kom sist, men till mitt försvar så skulle vi jogga och inte springa som om nån mördare var bakom oss ;)


När vi kom hem till vårt kära Glava igen så beställde vi pizza, sen somna jag en sväng ;) alltid gött att sova mitt på dagen! På kvällen kom Mirja och plockade upp mig, det var dags för ett efterlängtat boxpass utomhus i parken! Så jädra skönt att få ur sig all negativ energi och bara få banka ur sig skiten! välbehövligt!


Idag har jag och barnen vart i Sölje camping och anmält Arvid till 3 veckors simskola, start i morgon :) men när vi skulle där ifrån ville inte bilen starta! What the fuck!!?? som tur är var Marie och Andreas kvar så dom fick hjälpa till med startkablar och en annan campinggäst hjälpte till! Till slut startade bilen och vi tog oss hemåt! Men nu startar den inte :( ringde till Olof nyss och han sa att jag kunde ladda batteriet, men då sa jag till honom att det får han göra, ett mans arbete ;) haha!

Goa Marie och Andreas kom hit innan dom åkte hem och kollade så vi hade kommit hem :) så dom fick bullar och kaffe!


Nu väntar tvätten! suck...

Sen får jag bli med Marie och handla :D törs inte ta vår bil i nuläget..

Ovido - Quiz & Flashcards