Direktlänk till inlägg 11 april 2015

33 år!

Av Patricia - 11 april 2015 19:45

 

Här är den nya medlemmen i klanen Kiiveri, godingen Wilmer 😚 han känner på fasters hand å mitt hjärta smälter 💚


Idag har min kära mor å far 33-årig bröllopsdag! ❤

Jag tycker det är så härligt att se ett lyckligt äktenskap efter 33 år! 

Ska berätta en ganska ovanlig sak som hände mig, i vår släkt både på min mammas sida å på pappas sida har vi bara ett äktenskap som har gått i kras, vi är en STOR släkt, jag har 14 kusiner! Jag tycker detta är grymt bra, med tanke på hur många som går skilda vägar i dagens läge! För att återgå till min lustiga sak, det som hände var att vi är ett gäng som står å pratar, alla utom jag är i 35-45 års åldern. Dom diskuterar barn, veckoscheman med mera.. Helt plötsligt frågar dom mig, -Har du barn? 

Jag berättar om mina 3 vildingar å dom frågar givetvis:

-hur har du hunnit med att få 3 barn innan 30 års ålder? Inte är det med samme karl iaf.. Jag står alltså där, mitt ibland alla å är den "onormala" människan som har 3 ungar, med samme man å vi är fortfarande tillsammans. Detta är för mig otroligt, jag var alltså onormala, det normala för dem var olika karlar, ojämna eller jämna veckor med barnen osv. 


Alla som går isär gör det av olika orsaker, många förhållanden klarar inte småbarnsåren.. den är extrem tuff! Olof å jag klarar det därför att vi kommunicerar med varandra! Sen finns det dagar som vi vill bara kasta in handduken och lämna allt.. Man är ju bara människa 😄


Detta är en tanke som vara har växt i mitt huvud, att jag är o onormal i dagens samhälle.. visst är det underligt!? Hur såg det ut för 50-100 år sen? Vad var statistiken på skilsmässor då? 


Därför är jag extra glad just idag då min mamma å pappa fortfarande är tillsammans efter alla år, dom har vart gifta i 33 men vart tillsammans längre än så 😄


Nu ska jag strax ut å gå med Lisa! Sen blir de fläskfile med sallad!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards