Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Påsken är över!

Av Patricia - 2 april 2013 20:12

Vilken helg det har varit!


På onsdagen förra veckan var jag med ungarna på mvc för att lyssna på bebisen och mäta magen :) Allt såg bra ut, jag var stor över magen o har lite högt blodsocker så jag måste göra en glucosbelsatning. För er som aldrig har gjort en glucosbelsatning kan jag meddela er att det är hemskt! Man måste först fasta i 10 timmar, inte ens dricka något, bara detta är en stor förlust för gravida för vi är konstant hungriga o törstiga ;) Sen när du är som mest törstig och hungrig får du dricka 1 dl ren sockersirap som har lite citron i sig, BLÄÄÄ!! då kräks man nästan, efter det får du sköja munnen och vänta minst 2 timmar till innan du får veta resultatet.. suck! Detta ska jag göra den 17 april.


Efter mvc åkte jag till ullared med Sara och mamma! Det bjöds på mkt skratt, övernatting och shopping ;) på hemresan fick jag sån fruktansvärd huvudvärk som satt i hela helgen, inget jag reflekterade över förrän idag...


Kalas nr 1 var på långfredagen, då fyllde Olofs pappa och faster år! Det bjöds på mat och gott fika ;) Irma fick ett utav sina berömda utbrott när vi skulle åka hem, o det blir bara värre när andra blandar sig i, då blir både jag o Olof stressade, slutade med att jag satt o grät tyst i bilen på väg hem.

Kalas nr 2 var på påskafton, min morbor Bosse fyllde 50 och hans son (min kusin) fyllde 25 :) där fick jag äntligen KÖTT! Råddjur ;) guud så gott! Är man uppväxt på råddjur och älg så saknar man det när man inte längre får det hem till sig, har inte ätit det sen morfar dog för 3 år sen :( Där var det inte bara Irma som fick ett utbrott när vi skulle hem, utan Arvid ville vara kvar o leka med morfar..

Kalas nr 3 var på påskdagen i Boda hos min mamma o pappa! Dit kom vi och mangskogsligan :) Vilken otrolig dag! Härligt vårväder, vi var ute ända till 18.20, satt i solen o njöt! Arvid fick åka moped med både morfar och Olof :) Irma fick rida på hästen Lady, vilket hon är bäst på enligt henne ;) Boda haren hade också varit där när vi åt lunch, det låg påskägg på åkern och paket till barnen!

När jag satt där i Boda slog det mig, har bebisen rört sig idag?? Nej. Katarina som är färdig barnmorska till sommaren började klämma o hålla i bebisen, då ska de bli irriterade o buffa bort händer, de ska iaf röra sig. Inte en rörelse, hon ville att jag skulle åka in för detta var ONORMALT för min bebis som rör sig konstant! Jag valde att vänta lite, började den inte röra sig efter maten skulle jag åka in. Tror jag aldig har letat eller känt efter rörelser så mycket under en måltid, men tillslut började den buffa :) LYCKA! Men det var inte över än..


Igår hade i vårstädning utomhus! Jag pekade o Olof jobbade :) orättvis fördelning för UH vad jag också vill greja :/

Huvudvärken fanns kvar i bakhuvudet men jag ignorerade, tillslut började det göra ont i magen..

På natten sov jag oroligt, drömde konstigt, ont i kroppen o allmänt illamående av huvudvärken. Så imorse när jag hade lämnat barnen på förskolan tog jag ett urinprov, utslag på alla olika saker! FAN

In till stan med mamma, satt i telefon kö till mvc och fick komma in runt 15.00 De misstänkte havandeskapsförgiftning pga huvudvärken och smärtan i magen, plus att min urinsticka visade fel värden..

Men som tur är var blodtrycket bra, lågt men bra, bebisen hjärtljud var pigga och hennes urinsticka visade inget onormalt :) :) ingen är gladare än jag! MEN detta kan vara OBS, känner jag att bebisen rör sig mindre ska jag ringa dem eller förlossningen, jag ska känna minst 10 rörelser, ganska ofta! Så jag har tagit varning på allvar, VILA, DRICKA VTN och INTE STRESSA upp mig över hushållet!


När vi väntade Irma åkte vi in o ut till BB för att hennes hjärtljud inte var bra, men varje gång vi kom dit var de pigga o starka.. Därför blir jag mer att det är inget fel den här gången, för man känner sig så dum när man åker in o så är det inget fel.. Men jag får nog lyssna på kroppen o bebisen, den är viktigast!


Äntligen är påsken över! god natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards