Alla inlägg den 15 april 2013

Av Patricia - 15 april 2013 12:02

Vilken fantastiskt, underbar, härlig och rolig helg min lilla familj har haft :)

I torsdags förmiddag åkte packade vi bilen full med väskor och åkte upp till sälen, tillsammans med mina föräldrar o syskon med deras familjer.. Sammanlagt blev vi 8 vuxna o 4 barn i en stor stuga :) toppen!


Trots att det är i mitten utav april fanns det MKT snö kvar i hela sälen och vår stuga låg emellan två sittliftar, exress 303 och märta express i Lindvallen Timmerbyn, så det var bara för dom som åkte slalom eller bräda att hoppa i/på och köra ner till liften :) Vi som inte kan/får åka slalom tog med oss ungarna på 4 stycken bobbar o åkte ned till barnbacken!


Min äldsta brorsdotter har åkt slalom tidigare och hade egna skidor med sig, så vi hyrde det till Arvid, det kostade 110 kr för skidor, pjäxor, stavar o hjälm i 2 dagar!!! Varför dra med sig sånt hemifrån när det är så billigt ;)

Jag är så stolt över vår son! Han kunde köra slalom efter en timme ensam!! Han plogade så fint med skidorna och jobbade med att svänga, han svängde enklast åt höger så han jobbade hårt för att svänga åt vänster :) så otroligt duktig och envis! Ibland ramla han, men sista dagen lärde han sig att till och med resa sig själv, ta upp stavarna o starta om igen!! Jag är så glad att Arvid älskade att åka slalom o vill inget annat än att köra igen, för vi planerar att dra upp till Sälen igen i mellandagarna o vara där i 7 dagar! Då ska jag också få åka o ta med Arvid upp i stora backarna :)


De minsta barnen hade ockå skit kul, de lekte i snön o åkte bob :) aldrig att de gnällde eller var sura miner, vi var ju faktiskt ute från kl 10 till 16 varje dag i snöstorm o sol ;)


På kvällarna åt vi mat o spelade sällskapsspel! Så skönt!


Nu sitter vi iaf hemma o tittar ut på regnet o längtar tillbaka till snön o lugnet! Men imorn kommer verkligheten tillbaka, då är de dags för förskolan o diversa läkarturer för mig ;)

Ovido - Quiz & Flashcards