Direktlänk till inlägg 4 mars 2015

tränat!

Av Patricia - 4 mars 2015 21:26

Denna vecka har gått i träningens tecken :) har vart duktig och promenarat varje dag och även kört lite styrketräning i vårt hemma gym :) även kosten ser bättre ut, idag gjorde jag kycklingsallad till lunch som innehöll:

Morot (kolhydrat)

Ägg (fett)

Kassler (protein)

Kyckling (protein)

Gurka o sallad

Känner mig duktig :) shake till frukost och när jag jobbar har jag med kokt ägg som jag smygäter mellan måltiderna ;)


Ikväll var jag med på ett hiitpass - styrka. Jag kan konstatera detta att jag är svag, ynklig och skäms över att jag släppte allt som jag byggt upp under förra våren! Hur kunde jag? Men det har motiverat mig till att kämpa, för jag ska inte behöva skämmas över mig själv, jag ska vara stolt!


Hann ju jobba en dag denna vecka, vabbar igen (idag o imorn) då Ivar var helt otröstlig på förmiddag, han grät och tog handen mot halsen flera gånger och sa aj aj :( men med rosiga kinder så sover han sött nu, han hade lite hostattacker nyss.. skit.. men men, det är så med småbarn, dom ska gå igenom många bakterier o virus ;)

Blir ungarna sjuka nästa vecka får olof vara hemma, nu är det hans tur helt enkelt..


En barndomskamrat gick bort igår :( har inte träffat killen på säkert 12 år men jag har många fina barndomsminnen utav honom. Han var min låg- och mellanstadie pojkvän <3 han hade det tufft liv med många motgångar, men jag minns honom som en glad, snäll och fin kille som jag var kär i som barn.. Tårarna rann igår, men han har det bra nu!


Arvid har kvälls- och nattångest.. Han är livrädd för magsjukan :( han vill inte till skolan eller fritids för då blir han sjuk säger han.. Han älskade att gå dit innan :( nu förstår ni varför jag blir så arg och frustrerad när föräldrar kör syskon till magsjuka barn till skolan/förskola, eller lämnar innan 48 timmar har passerat.. Arvid mår verkligen dåligt över detta, han är ledsen och ångesten lyser i ögonon på honom.. Vi har gjort allt inom konstens alla regler med att han ska känna sig trygg men nu har idéerna tagit slut.. Fritids är nu underrättade om hans rädlsa så de kan prata med honom även där om detta.. mammahjärtat gör ont när ens snart sjuåriga pojke mår dåligt :(


Inget annat nytt här omkring, Olof ska jobba över imorn så jag och barnen får ha eget kvällsmys! :)

På fredag ska jag, mamma, katarina och sofia till karlstad och lyssna på Mia skäringer ;)

På lördag är det fest, om inte födelsedagsbarnet (Olof) får rampfeber igen och kräks ;) hehe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards