Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Snabba ryck!

Av Patricia - 1 mars 2015 15:36

Idag är det vårens första dag, den 1:a mars :) det är snöstorm ute blandat med regn..

Olof är extremt bakfull men är tapper ;) jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig inatt när han dundrar in strax före kl 03, det osar fylla om honom! Han "smyger" (en full person kan aldrig smyga) in i sovrummet och dundrar fram till min sida av sängen, han böjer sig ner för att "viska" att han är hemma nu och kommer med oanständiga förslag ;) jag säger åt honom att gå och lägga sig på soffan o buttar iväg honom, han faller bakåt ned i spjälsängen (Ivar låg hos mig) å muttrar om vad hårdhänt jag är :P vet knappt om jag nudda honom!

Sen när han ska "smyga" ut ur sovrummet är det tur att det finns väggar för han bokstavligt slickar väggen med kroppen medan han försöker ta sig ut ur rummet! Jag håller på att dö då!! Sen vet jag inte vart han tog vägen men han var uppe till 9 då min pappa kom och följde med mig till Ikea :)


Att gå på Ikea utan barn är underbart, med rätt person..

Pappa är inte rätt person att ha med sig på ikea! Kommer ni ihåg sången, "man ska ha husvagn" med galenskaparna?

"Fem minuter Stockholms stad fem minuter skärgård,

fem minuter sol och bad fem minuter herrgård,

fem minuter Grums och Trosa fem minuter Tjärn å Härdensand,

Fem minuter till så kan man hela Sverige land..."


Byt ut fem minuter till två minuter så har ni min dag på ikea med farsan! haha! Verkligen rekord! Men vi fick det vi skulle, ett matsalsbord, sex stolar, 1 barnstol till Ivar, några vinglas, 2 dricka, 2 korvar (till pappa) och en kanelbulle! Sen hem igen ;) han är snäll som blev med!! Men lite annat ville jag ju kolla på, men han sprang bokstavligt talat till lagret :)


     


Jag är så nöjd och öm i händerna efter allt skruvande! Bordet går att förlänga ytterligare så 12 pers kan sitta :) har dock bara stolar till 6 ;) men det finns andra stolar i källaren!


Imorn börjar vardagen igen, jobb, skola och förskola :)


Ha en bra första vårdag <3



 
 
Ingen bild

Frida

1 mars 2015 19:49

jättefint :)

Patricia

4 mars 2015 21:26

tack, jag är mer än nöjd :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 16 oktober 2016 16:34

    Så här glad är man efter shopping å planering 😂   Lite mörkt trots ljusinsläpp från knuten gardin 😂   Här ska det bli nån käck hylla med ljus ner mot trappan å hallen.. men hur vet jag inte än men jag sågar nog till nåt 😉...

Av Patricia - 15 oktober 2016 17:57

            Då så,  jag är tillbaka för tredje gången 😂 kanske jag klarar hålla det fram till jul iaf 😉  Det har hänt mycket sen sist jag skrev... Jag och barnen bot kvar i gula huset och jobbet är toppen 😄  Jag oc...

Av Patricia - 14 februari 2016 16:55


  Idag är det alla ❤s dag, nähä tänker nog dom flesta! Nu sitter jag här å blir lite sentimental, jag har egentligen aldrig vart en fan av den här dagen, jag älskar varje dag!  Men visst är det mysigt när man uppvaktar varandra lite med sms...

Av Patricia - 9 februari 2016 10:00


    Jag älskar min mascara ifrån loreal, kommer ej ihåg vad den heter men den är grym! Jag har väldigt ljusa fransar och normal långa så den färgar dem bra och förlänger.. den kletar inte omkring heller! Ingen löjlig gummiborste 😉 (gillar...

Av Patricia - 7 februari 2016 13:23

      Imorse efter frukosten åkte vi till mangskog 😊 har inte varit där sen juldagen så det var verkligen dags att ta en tur dit! Deras håriga grabbar, Dunder å Texas, uppskattade nytt folk i hallen å brottade bokstavligt talat ner mig i...

Ovido - Quiz & Flashcards