Alla inlägg den 25 augusti 2014

Av Patricia - 25 augusti 2014 10:34

Vår kille har ju börjat skolan, han är inne på andra veckan nu och han tycker det är kul :-) 

Det är en annorlunda känsla att gå över skolgården tillsammans med honom. Jag känner mig som en stolt hönsmamma som blänger på de äldre barnen så dom ska lämna min skatt ifred ;) men alla barn vi möter hälsar glatt på Arvid o han ser så nöjd ut :-) men visst har man tanken i bakhuvudet, tänk om min son blir mobbad? Eller det som jag tycker vore nästan värre, tänk om min son mobbar? Vad misslyckad jag skulle känna mig som inte har lärt mina barn värderingar, rätt o fel.. Många tankar kring skolan, jag vet hur barn kan vara men jag känner mig trygg med personalen på skolan å får lita på att Arvid sköter sig

Det nya rummet börjar bli klart nu :-)  kära Mr and Mrs B, var här i lördags o hjälpte till med att lägga golvet :-)  blev skitsnyggt!! Tack

Driver o kollar för fullt på soffor, vi är inne på att skaffa bäddsoffa till mig o olof, för snart behöver ju lille Ivar ett eget rum, o tyvärr har vi bara 3 sovrum.. Vi har ju ett stort rum nere, där jag har gymmet, men vi vill inte flytta ned o lämna barnen ensamna här uppe.. Många tycker säkert att barnen kan ju dela rum, vilket de kan nu när dom är yngre, men de blir ju äldre också, jag kan inte tvinga storebror att bo ihop med sin lillasyster eller lillebror, har vi satt dom till världen får man fixa till det också, de är egna individer som behöver ett eget krypin där dom får vara sig själva så då flyttar ja o olof ut! Vi gör inget i vårt sovrum förutom att sova så varför i all världen ska vi ta upp 18 kvm boyta när vi har barn som har större glädje utav det rummet? 


Så nu googlar jag bäddsoffor :-)  vi får väl knäcka ryggen några år framåt, inom en snar framtid flyttar våra barn ut o då kan vi välja o vraka på rummen, vart ska vi sova inatt?? Haha


Äsch då, vi älskar vårt lilla hus på landet, barnen får egna rum o olof får ligga tätt bakom mig så han klagar inte ;) nu har Ivar sovit ett par timmar ute, han borde vakna snart :-)  


Over and out.


Ovido - Quiz & Flashcards